Week-endul trecut am fost pe drumuri, nu foarte foarte lungi, dar destul cât să mă pună un pic în dificultate. Cum sâmbătă dimineaţa am fost la recoltatul cartofilor la Târgu Secuiesc iar după amiază trebuia să fiu în Brăila pentru nunta unui prieten (de la ambele evenimente nu puteam lipsi nicicum) iar conexiunile CFR-ului ar fi putut să mă ducă din punctul A în punctul B în mai mult de 10 ore, cei de la Ţiriac Auto mi-au sărit în ajutor, motorizându-mă cu o buburuză roşie din parcul Hyundai. Astfel că vineri am urcat la volanul unui i20 aproape nou, cu vreo 200 km la bord, motor de 1,2 si 78 de CP.
Acum, dupa 800 de kilometri făcuţi la volanul maşinii să vă spun ce am observat, ce mi-a plăcut şi ce nu.
În primul rând, nu este o maşină pe care să o cumperi dacă te gândeşti să alergi cu ea. Nu, e o maşină ideală pentru oraş, se descurcă foarte bine în trafic, e uşor de parcat şi nici nu îţi consumă să te sperii.
Eu am scos după 4 zile un consum mediu de 7 %, cu vreo 200 de kilometri făcuţi prin serpentine, din care peste 100 pe drumul dintre Tg-Secuiesc şi Focşani, un drum pe care nu îl recomand nimănui. Eu am ales drumul cel mai scurt dar nu am ştiut că e şi cea mai proastă variantă. Alternează zonele de asfalt ca în palmă cu bucăţi de câte 1-2 km de drum aproape forestier. Norocul meu că nu plouase înainte, că acolo rămâneam.
Revenind la maşină, mi-a plăcut că stă destul de bine pe şosea, nu mi-a dat emoţii nici în curbe mai strânse şi nici în depăşiri. Nu a intrat ESP-ul deloc :D. Am mai remarcat că este destul de spaţioasă pentru o maşină de talia ei, adică încap fără probleme 4 oameni în ea. Cu condiţia ca cel care stă în spatele meu să fie sub 1,70 m, dar na, nu toţi şoferii de i20 au aproape 2 metri, ca subsemnatul 🙂
Ca echipare şi aşezare a comenzilor în habitaclu e destul de ergonomică, ai toate comenzile esenţiale destul de aproape, buton de volum si de seek pe volan, geamuri electrice pe faţă, cu cel din stânga automat, are port de USB si mufă pentru jack audio, în caz că vrei muzica ta şi nu ce e la radio. La portul USB am dat de o chestie care nu mi-a plăcut: recunoaşte numai iPod nu şi iPhone, nici măcar să îl încarci. Un pic aiurea, dacă te gândeşti că e cam acelaşi device, dar asta să fie problema. Poţi oricând să bagi un stick de memorie şi gata. Ah, şi lipsa cotierei a fost un pic ciudată, dar m-am obişnuit repede fără.
După munte, şes şi malurile Dunării pot spune că e o maşină de luat în calcul. O puteţi testa şi voi dacă vă înscrieţi aici. Băieţii de acolo sunt foarte mişto şi sigur vă vor da toate detaliile de amănunt pe care le-am omis eu aici. Doar ei sunt specialiştii, nu?
Încă nişte poze pe facebook
0 comentarii Adaugă comentariu
Mersi de link. După cît timp ai returnat mașina? Avînd în vedere că ai fost la nuntă și la o oarecare distanță, mă gîndesc că nu în aceeași zi…Nu zice nimic la înscriere despre durată, iar eu am făcut doar test drive-uri scurte.
4 zile 🙂
Mișto. Ce le-ai lăsat amanet? 🙂
Buna. Pe site-ul Autovit.ro am inceput o noua serie de articole „Retrospectiva blogosferei despre auto”. Am ales si acest post pentru a-l mentiona. Multumim 🙂 http://blog.autovit.ro/2012/08/retrospectiva-blogosferei-despre-auto-ep-1/