În 90% din cazurile umanitare/sociale unde sunt rugat să ajut, mă implic fără să clipesc. Mai ales dacă este vorba de copii, deși am avut și o experiență nasoală, care m-a marcat destul de puternic, de nici acum n-am trecut complet peste.

Și nu iau niciodată bani, niciodată. Dacă există buget, îndemn agenția sau brandul să îl vireze către o cauză pentru copii, sau dacă nu, fac eu asta.

Pe lângă asta, ajut destul de mult proiecte care îmi plac, nici măcar start-ups, dacă nu pot eu direct, recomand oameni, caut soluții, identific resurse, hai să facem să fie bine.

În ultimul rând, dar nu la urmă, pun la bătaie toate canalele pe care le dețin, blog, facebook, twitter, locurile unde am comunitate și unde pot reacționa în consecință oamenii mei. Și oamenii mei cam sar.

Ce vreau să spun cu toate astea e că simt când sunt luat de prost. Și dacă cineva își vede sacii în căruță acum, zicând mulțumit că l-a făcut pe fraier, să nu uite că mai vine o recoltă și la anul și va trebui să fie și aia încărcată în căruță.

E de bun simț să spui măcar un merci, dacă te-am ajutat cu o chestie pentru care tu, agenție, om de agenție, iei bani de la brand și eu, cu comunitatea mea, am ajutat la propagarea mesajului.

Sau, dacă te ajut de câteva ori, pe prietenie, când ai tu sau un apropiat al tău, un proiect sau un biznis, e de bun simț să-mi răspunzi măcar la mesaje când îți cer și eu 5 minute și un text de 2 rânduri, pentru un proiect din care nici măcar nu fac bani. Asta dacă tot nu ai zis măcar un merci când te-am ajutat.

Accesul pe bloguri, pe facebook-ul oamenilor cu ceva notorietate, în comunitățile lor, nu este un drept cuvenit unor oameni de PR, nu toți deținătorii de canale media sunt entuziasmați maxim când îi bagă în seamă cineva, unii muncesc, fac banii din alte părți, se pricep și la chestii care necesită coloană.

De asta zic că e nevoie și de niște tact. Pe care îl văd din ce în ce mai rar. Pe la niște clienți, pe la vreo 2-3 fete cu vechime în agenții. Și cam atât.

Sărbători Fericite și spor la acțiuni de CSR.

Și la proiecte minunate. Și la campanii pline de emoție.