Cărțile de dezvoltare profesională chiar ajută sau sunt doar de show-off?

Articol din categoria: atitudini

În ultimii ani e la modă să mergem la conferințe/evenimente unde apare câte un tip, de cele mai multe ori deștept, și ne vorbește despre cea mai recentă carte pe care a scos-o, ne dă un mic preview, câteva indicii și apoi ne invită afară să o cumpărăm, asta dacă deja nu am făcut-o.

Există și excepții de la regula de mai sus, dar 80% dintre ele sunt acolo. Excepții ar fi conferințe gen How To Web sau Brand Minds, astea îmi vin acum recent în memorie. În rest, e plin mereu la Lindstrom sau Sharma sau [ you name it]. Și când zic plin, mă refer la conferințe date cu casa închisă.

Partea care mă contrariază pe mine e următoarea: de ce mergem acolo, dacă oricum nu avem de gând să aplicăm nimic din ce ne spune omul ăla, ori pe gură, ori prin carte. De ce mai pierdem vremea citind cărți de dezvoltare dacă după ce o închidem mergem mai departe ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Ca exemplu recent, la Lindstrom ( acum 2 ani, cred) când a lasat Small Data (o carte mișto) era plin de oameni din industrie. Oameni care erau toți super incântați și dați pe spate de ce spunea omul ăla pe scenă și dădeau din cap aprobator că ne pierdem în big data când de fapt trendul e să mergem spre small și că diavolul se ascunde în detalii.

Om care atunci era super de acord cu ce spunea Linsdtrom atunci, acum un an făcea o campanie cu like pe facebook, că are nevoie de cifre la hectar. Serios? Păi ai spart 250 de euro degeaba la ăla, ca să faci tot manele noi 2016?

Revenind la întrebarea din titlu. Nu mă laud că aș fi un mare cititor, mai ales de cărți de dezvoltare, unde cred că rata de terminare a lor e de 1 la 10. Mă pierd undeva pe drum, nu găsesc nimic util și mă las de ele. Ultimele care chiar mi-au plăcut și din care chiar mi-am luat și notițe sunt Gratuit, Hooked și This is retention.

Prima este despre chestiile gratis pe care le poți oferi și care să aibă un return mai mare decât chestiile paid, Hooked este o carte excelentă despre cum se pot crea obiceiuri de consum vecine cu dependența iar ultima este un ghid foarte bun pentru păstrarea utilizatorilor/clienților altfel decât acțiuni de guerrilla sau clasicele carduri de fidelitate.

Cred că dincolo de coolness-ul de a citi cărți, vorbind despre zona de dezvoltare, e mai important să citim cărți care să ne ajute să devenim mai buni profesioniști. Și care să ne facă să înțelegem că există valori care trebuie respectate, că există principii la care nu trebuie să renunțăm și că treaba asta cu dezvolatarea e maraton, nu sprint. Și că, pe lângă cărți e bine să mergi și la niște cursuri care să te ajute în direcția asta.

4 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Io mai bine beau o bere sau doua in loc sa citesc o carte dinasta de care vorbesti tu. Mi se par toate niste mizerii sinistre pentru ca eu daca as avea o metoda infailibila de a face bani si a creste profesional n-as da-o pe bani marunti ci din contra as extrapola ideea pentru a creste eu.
    Ceea ce ne duce la concluzia ca astfel de carti si povesti sunt fix asta, extrapolarea unei metode dinasta de facut bani si fiindca s-au cam inmultit astia treaba scade calitativ destul de mult de la an la an.

  2. #2 Comentariu nou

    Dupa 2 mesaje editate si sterse pot sa zic doar atat: marea majoritate sunt niste prostii sinistre pline de truisme asezate frumos in pagina. Multumesc dar in foarte multe cazuri nu aflu absolut nimic nou.
    De ce merg oamenii la astfel de conferinte? Multi sunt atat de analfabeti functional incat o fac doar ca sa se laude pe diverse retele cu „uite bã unde am fost eu, ce om cult sunt, sa moara mama”. Atat. Nu inteleg mare branza si chiar daca ar face-o, nu au si „cojones” sau puterea de decizie pentru a le pune in aplicare – drept dovada exemplul dat de tine.
    Am incercat sa citesc cateva cartulii de astea si m-am lasat pagubas, am ramas cu impresia ca „autorul” face efectiv misto de intelectul meu. Pe banii mei.

  3. #3 Comentariu nou

    Eu raman din orice citesc cu ceva, iar cand merg la un seminar/conferinta la fel. Cand ma intereseaza o tema citesc sau merg la un workshop ca sa-mi aduc la suprafata informatii prafuite care zac prin memorie. Si chiar daca doar asta imi este intentia, de fiecare data am noi revelatii si mai aflu si ceva nou.

Adaugă reply - IrinaS

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.