Uităm să folosim aceeași unitate de măsură

Articol din categoria: ca la noi

În primul rând, trebuie să picăm de acord că „free speech” pe care îl conferă internetul a ucis complet noțiunea de „free will” din offline, personală, a fiecărui individ.

M-am uitat suprins și am ales să nu mă implic foarte tare în discuții despre problema ING din weekend. Am fost șocat complet cum oamenii, indiferent de cât de multă notorietate au sau nu, au ales să se radicalizeze și să nu accepte că situația poate fi gri, nu doar albă sau neagră. Am alunecat și eu ușor pe panta asta, însă am încercat să mă redresez prin tăcere.

Da, ING a comis-o grav de tot. Să ai un downtime de peste 10 ore, în situația în care administrezi o bază de date cu 1 milion de useri poate conduce la teorii ale consiparației și la revolte ( justificate, zic eu) din partea celor care te-au mandatat să le administrezi conturile. Și te și plătesc pentru asta.

Orice argument de genul „trebuie să ai rezerve, să ai cash, să ai bani în mai multe bănci” mi se pare pueril și rău întenționat, având în vedere lupta băncilor dusă în ultimii ani care să ne convingă să renunțăm cât de mult la cash. Plus, e dreptul meu și datoria băncii să am acces la banii mei necondiționat. Și aici încheiem, e bine că s-a rezolvat și putem merge mai departe. Se va uita criza asta în maxim o lună, s-au mai văzut situații.

Ce nu pot lăsa să treacă neobservat este comportamentul oamenilor, oameni care fie din convingere, fie din alegeri strategice, s-au poziționat cumva de partea băncii, îndemnând la calm, la echilibru, la clemență. Unii mai vehemenți au reacționat agresiv la adresa celor care se plângeau, spunând ori că se exagerează, ori că se caută atenție și altele de genul ăsta.

Eh, oamenii ăștia, dacă îi urci în tren la București și îi trimiți până la Oradea, vor lua foc dacă au întârziere de 10 ore. Pentru că au plătit bilet să ajungă la timp. Nu contează că aveau alternativa mersului pe jos, avionului, mașinii personale sau a unui autocar.

Tot ei, dacă vor trimite un plic printr-un serviciu de curierat și acesta va ajunge la destinație cu întârziere, se vor plânge cum pot ei mai tare și mai vocal, pentru că au plătit pentru un serviciu și nu le este respectată înțelegerea.

Aici este problema. Că alegem subiectiv, alegem tendențios, alegem strategic, uitând că echilibrul pe care îl pretindem la alții e fix ăla care ne lipsește atunci când suntem direct implicați în problemă.

Ori judecăm pe toată lumea cu aceeași unitate de măsură, ori mai bine tăcem. Că altfel ne va lovi istoria propriilor teorii predate altora.

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    E la moda sa ai pareri despre orice pe lumea asta si sa le spui tare. Dar de cele mai multe ori cu cat ai mai multi decibeli in glas, cu atat ai mai putina dreptate in ceea ce vrei sa transmiti.

  2. #2 Comentariu nou

    Am primit doua mail-uri de scuze din partea ING pentru acea intrerupere in functionarea POS si ATM,nu am stiut de ce mi le-au trimis pentru ca nu umblu noaptea pe la bankomate apoi mi-am adus aminte ca nu mergea plata online la MEGA IMAGE ,am platit cache si gata. Ce mare tevatura pentru atata lucru, s-a intamplat de n ori pe la alte pos-uri si nu a sarit nimeni in sus .

Adaugă reply - stefan

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.