Digital rant: pariați pe content scris

Articol din categoria: andreiu

Stăteam și mă gândeam la discuția despre video vs text, cum că vloggurile acaparează tot și bloggingul moare.

Între noi fie vorba, unii specialiști zic că bloggingul a murit de câțiva ani, dar asta e o discuție de stat la bere, nu de ieșit public cu ea.

Ieri a apărut un studiu al celor de la Starcom care zice că bloggerii livrează peste vloggeri. Încă nu am studiul, sper să pun mâna pe el. E aici! 

Ideea e simplă. Pentru moment și nu numai ( aș zice pentru încă 5 ani) textul va fi la putere. De ce? Simplu.

Datorită indexării google, care indexează mai bine textul decât video sau poze.

O să avem o problemă cu textul când platforme de social sharing vor accepta video reviews.

Când vei putea lăsa un video review pe tripadvisor sau pe booking, o să știm că textul începe să o ia la vale.

Până atunci, textul va domina tot ce înseamnă search. Video are o mare problemă în momentul ăsta: e limitat de tags. Și cam atât. Cu textul e mai ușor de atât, că nu trebuie nimeni să se uite la un video de 5 minute ca să găsească informația utilă.

În continuare, dacă vrei să afli unde se mânăncă bine în oraș sau care e cel mai bun delivery, dai un search pe google, nu stai să te uiți la un vlog, pentru că nevoia imediată primează.

Deci, eu zic să pariem pe text pentru cel puțin 5 ani de acum încolo.

9 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Și cel mai probabil… Vor apărea din ce în ce mai mult transcripturi (Așa cum fac cei de la Moz pentru WhiteBoard Friday). Transcripțiile in schimb sunt destul de scumpe si costisitoare.

    Altfel, este destul de greu intr-un mediu atat de competitiv sa îți indexezi video-urile.

  2. #2 Comentariu nou

    Mai e o chestie de luat in calcul, eu unul (si sunt sigur ca mai sunt ca mine) nu pot sa urmaresc niciun vlogger fiindca nu-mi place de multe ori cum sunt editate clipurile video si nici n-am rabdare sa le vad pana la capat.
    Asta e una, a doua e ca toti sunt pe Youtube unde reclamele sunt agasante asa ca mai bine citesc un text.

  3. #3 Comentariu nou

    Oare cei mici care vin din urma gandesc la fel?! 🙂

    Pana la urma nu ni se adreseaza vlogurile noua… sau nu am petrecut eu prea mult timp in zona aceea 🙂

    • #4 Comentariu nou

      pai de ce am zis next 5 years, at least? pentru ca dureaza pana se fac aia mici mari, si cand se fac mari s-ar putea sa nu le mai placa acelasi content si sa faca switch spre text

  4. #5 Comentariu nou

    Problema cu video-urile e ca nu stii unde sa gasesti informatia. Cum ai zis si tu, dai un search pe google si ai gasit ce ti-ai dorit. Poate gasesti si rezultate video, dar nimeni n-are rabdare sa dea skip cate 10 secunde pana ajunge la informatia pe care o cauta. Pe cand la text poti sa citesti pe diagonala.

    Si-n plus, vorba aia, ce e scris ramane.

  5. #6 Comentariu nou

    Raspuns mai rapid se gaseste pe Facebook 🙂 Unii mai au putin si intreaba inclusiv unde le este capul. Au trecut de faza cu „recomandati-mi va rog un restaurant bun in zona”.

  6. #7 Comentariu nou

    1. Nu mi se pare aici relevant argumentul cu indexarea google pt ca prin asta anulezi rolul blogger-ului/vlogger-ului. Urmaresc un blog/vlog si ii dau follow/subscribe pentru ca imi place ce vad acolo, imi place profilul, imi place stilul overall. Cred ca prin definitie un un influencer este meant to be followed, not googled.
    2. E importanta tematica pe care o abordeaza respectivul. Nu mai are sens sa faci un tutorial de make-up in scris :), parca nici sa-ti povestesti aventurile din vacanta, cand ai la dispozitie video-ul; si cu review-urile de produse, cam la fel. Pe de alta parte, daca abordezi subiecte politice, sociale, etc., da, scrisul e cea mai buna varianta.

Adaugă reply - Stefan

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.