Despre PR, vedete și endorsement de locuri

Articol din categoria: andreiu

cancan

Am o curiozitate: câți dintre voi au mers într-un loc pentru că a fost la deschidere Daniela Crudu? Sau Ilie Năstase? Sau alții mondeni d-ăștia notorii de apar la televizor și în publicațiile de can-can?

Acum vreo 2 ani am avut ocazia să particip la o discuție legată de deschiderea unui magazin. Era o panică generală că nu vin vedetele, nu confirmă, nu vor sau nu pot ajunge și e un dezastru. Panică atât de mare de ziceai că năvălesc turcii și noi încă n-am otrăvit femeile și ascuns fântânile.

Serios, cât de tare contează pentru voi faptul că la o deschidere oficială sunt prezente toate vedetele (unele momentan reținute)? Are vreo influență în deciziile pe care le veți lua pe viitor când va veni vorba de mâncare, mobilă, haine etc?

 

cancan via shutterstock

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    conteaza mult. pentru ca nu stiu daca ma va durea in pla de prezenta lor sau nu

  2. #2 Comentariu nou

    E simplu – unele publicatii (in special cele glossy) nu publica o stire despre deschiderea unui loc decat daca au pozat o vedeta (sau mai multe) acolo. Asa ca, daca tinta ta/a clientului este sa ajungeti in publicatiile respective, atunci, din pacate, chiar e panica daca nu vin vedetele. E nasol, dar asta e – un cerc vicios.

  3. #3 Comentariu nou

    Daca vin vedete, vine si presa si relateaza si despre localul respectiv. Altfel vin degeaba aia cu camerele de luat vederi daca n-au pe cine sa filmeze.

    Eu cred ca d-aia e mare panica pentru PR.

  4. #4 Comentariu nou

    Tu ai dat un link cu niște vedete de o anumită factură. Asta nu înseamnă că vedetele (persoanele publice) sunt toate la fel! Da, vedetele aduc notorietate unui produs sau unui eveniment pentru că atrag atenția asupra unui produs/eveniment care e mai puțin cunoscut. Este un transfer de atenție (de notorietate). Endorsement-ul funcționează peste tot în lume, inclusiv la noi în România, dacă este bine făcut. Ce înseamnă „bine făcut”, pe scurt: vedetele alese trebuie să aibă un public (fani) în aceeași zonă (geografică, de venituri, de sex, de gusturi etc.) cu obiectul de promovat.
    Așadar dacă vrei să promovezi un coafor vezi ce public urmărești și ce vedetă este admirată de acel public (probabil femei, venituri medii și înalte). Dacă vrei să promovezi o băutură răcoritoare cu un public larg, vei căuta o vedetă cu fani mulți, din toate straturile sociale. Și așa mai departe.
    Vezi un articol de acum câteva zile despre endorsement și vedetele internaționale: http://www.floringrozea.com/2015/01/30/offline-rihanna-este-imaginea-puma-in-2015/

  5. #5 Comentariu nou

    Doar cei fără o personalitate puternica și bine definita pun botul la căcaturi din asta cu vedete. Nu dau 2 bani ca vedeta X sau Y susține nu anumit produs. Sa te lași dus ca prostia asta înseamnă că îți meriți soarta. Poate sa vina Bill Gates sa încerce sa îmi vina Surface 3 ca dacă eu nu consider ca îmi este util, are un preț /performanta bun și este un produs de care chiar am nevoie, nu îl cumpăr în veci.
    Și nu pot sa ii înțeleg pe cei care fac astfel de alegeri.

  6. #6 Comentariu nou

    Să fim serioși. Magazinele care aduc așa ceva ca vector de imagine își permit să o facă și sunt de obicei magazine de îmbrăcăminte de firmă, mâncare scumpă sau orice lucru care este scump. Oamenilor cu o situație bună financiară le este indiferentă prezența unei vedete acolo și nu pentru asta vor cumpăra ei ceva din acel loc, pe când cei ce nu-și permit ceva din acel magazin sau ce-o fi el, sunt acolo în prima zi să facă poze cu motivele vii ale raiting-ului lui Măruță, apoi pleacă.

  7. #7 Comentariu nou

    Nu ma incalzeste cu nimic ca vine vreo vedeta de asta la deschiderea unui supermaket, magazin etc. Dar mi-ar placea totusi sa ii vad formele Danielei Crudu si in realitate 😀

  8. #8 Comentariu nou

    Nu cred ca am fost vreodata la o deschidere de supermarket pentru ca vine nu stiu ce vedeta …

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.