Acum ceva timp, s-a făcut un poll pe grupul de facebook al comunității waze din România, dacă ar trebui să se oprească avertismentele de poliție, pe timp de stare de urgență, ca să fim și noi utili și să stea lumea acasă, să nu mai meargă de nebuni cu mașinile pe străzi. Eventual să o ia pe jos, sau ceva, de parcă raportările Waze scoteau șoferii pe străzi.

Bineînțeles, lumea a votat să se oprească, ce atâtea libertăți cetățenești, să predăm democrația la primul ghișeu, e clar că am eșuat cu ea.

Asta e consecința comunicării haotice de sus, de la administrație, vorbind fiecare altă limbă, creezi confuzie și se apucă fiecare de inițiativa lui civică, chiar dacă nu se potrivește în marele puzzle.

Revenind la waze, mesajul lor este „outsmarting traffic. together”

Aș risca să estimez că 99% dintre utilizatorii de Waze, au instalat și folosesc aplicația fix pentru notificările de poliție, nu pentru altceva. Pentru altceva avem google maps, care funcționează perfect, dacă vrem să ajungem la Strada Teilor nr 31.

Waze e construit pentru și cu ajutorul și contribuția comunității. Este o platformă user generated content, utilizatorii raportează și tot utilizatorii beneficiază de raportările comunității. .

În momentul în care Waze își dă mâna cu autoritățile, a cam trădat cauza. Și dacă la primul semn de haos alege să scoată notificările pentru poliție, ne putem aștepta oricând să facă parteneriat cu autoritățile și pentru alte chestii, cum ar fi pe unde ne deplasăm în oraș, câți kilometri facem pe zi sau mai știu eu ce alte date?

Între timp înțeleg că au revenit notificările, dar mai știm că sunt pe bune? Mai știm că apar toate raportările sau doar cele pe care le vrea poliția? Habar n-am, că aparent nu mai este o platformă liberă, este arbitrată.

Ah, nu zic să devină un silkroad al traficului, dar nici de iude nu prea avem nevoie în telefoane.