Cea mai des întâlnită replică de când s-a născut kiddo a fost: „nu trebuie să îți schimbe un copil viața, toate trebuie să fie la fel ca înainte”. De cele mai multe ori, sfatul ăsta îl primim de la cei fără de copil, dar care se pricep.

Am făcut acum ceva timp o listă cu unele chestii care se schimbă odată cu venirea unui copil pe lume, mai ales pentru părinții care nu au ajutor extern: bonă de zi, bonă de noapte, bonă de mic-dejun etc. Articolul ăsta e destinat celor care urmează să fie părinți, nu pasionaților de mașini sau de forumuri auto.

Una din chestiile pe care trebuie să le schimbi, deși nu e musai, dar e recomandabil, e mașina. Nu prea mai merge cu mașină mici, nu mai merge nici cu hatchback, te descurci cu berlina, dacă e destul de mare deschiderea portbagajului sau poți să mergi pe break.

Am fost în roadtrip prin Europa cu un Focus, hatchback, ne-am descurcat decent, dar cam înghesuit. Un geamantan a stat în față, lângă mine, cu centura pusă, chestii în față pe jos, n-am murit, dar nici comod nu a fost.

Am făcut un drum la Brăila cu Citroen C3, cam aglomerație în el, deloc funny. Da, am ajuns la destinație și înapoi, dar n-aș mai face.

Am ales mașina după câteva reguli simple: spațiul din portbagaj, deschiderea portbagajului, spațiul din habitaclu ( avem și un câine, în caz că ați uitat) și buget.

Aș începe cu ultima: fă bugetul și ia mașină de câți bani ai. Aici include și înmatriculare, prima revizie (ulei, filtre, distribuție), set de cauciucuri noi ( nu aș avea încredere în ce dau samsarii), asigurări, taxe. Mai ales dacă nu vrei mașină nouă, nu te arunca în credit.

Spațiul:

  • gândește-te că o să ai de cărat, în ordine cronologică: bagaje multe pentru copil, un troller mare. Cărucior mare ( scoica o demontezi și vine în spate, ancorată în centuri), bagaje pentru voi, sacoșă cu sterilizator, fierbător de apă, sacoșă cu biberoane, sacoșă cu jucării. În portbagaj. În spate geanta cu scutece, cu mâncare, cu gustări, cu jocuri și activități de mașină.
  • peste un timp, cărucior mic/sport, tricicletă/motocicletă, bicicletă, bagaje mari copil, bagaje voi, jucării, toți dracii la care nu te gândești.

Aici e importantă deschiderea din spate: la berline e complicat cu introdus alea de mai sus în portbagaj, de exemplu la Ford Focus berlin e atât de mică încât un cărucior Krausman întră forțat. Un troller mare, la fel, cu greu îl mai bagi înăuntru. La Octavia, unde se ridică haionul cu tot cu lunetă, e ok, cam același spațiu interior.

Noi am mers pe Passat break, pentru portbagaj, pentru spațiul interior ( e suficient, inclusiv eu pot sta lejer în spate), pentru 140cp și cutia automată. A fost la concurență cu Mondeo, C5, Superb/Octavia și Insignia.

La break, nu te doare capul, ai deschiderea suficient de mare încât pot încăpea toate. Dezavantajul la break e că ajungi să te arunci la chestii băgate acolo, pui până sus și nu mai vezi nimic în oglinda centrală.

Comparații utile aici https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php

Am căutat mai bine de 3 luni, m-am săturat de vorbit cu samsari, toate erau impecabile, extrafull, toți acceptau orice test și toți dădeau cauciucuri de vară ”noi nouțe, boss”.

Am găsit un nene, proprietar, într-un final, care mi-a zis de la început că mașina are niște imperfecțiuni, are niște cauciucuri de vară, dar nu mi le dă, că îs ciurucuri, dar mașina e ok. Și așa a fost.

Câteva poze reprezentative, să vedeți cum plecăm noi de acasă, când plecăm din oraș.