Cam cât de sigură mai este călătoria cu RATB?

Articol din categoria: ca la noi

ratb

Dimineață a luat foc un tramvai de pe linia 5, din cauza unui scurt circuit, pe la Băneasa. Bine, ca o paranteză, cei de la Antena3 ar fi putut scrie că băsiștii au încercat să atace bastionul presei independente cu un tramvai în flăcări, alta ar fi fost ancora și magnetul.

Revenind, un tramvai a luat foc. Au mai fost cazuri. Pentru că avem tramvaie pe stradă unele produse în 1968!. Adică o dată cu părinții noștri. Chiar și primarul Oprescu spune că are nevoie de 400 de tramvaie noi, ceea ce ar presupune o cheltuială de 1 miliard de euro.

Pe lângă asta, orașul e plin de gropi. Spart ca după război. Centrul e paralizat mereu de trafic. Nu s-ar impune niște măsuri drastice, de criză, care să ne ajute să mergem mai departe, în condiții civilizate?

Adică o taxă de acces în centru cu mașina, care să fie undeva la 10 euro, să simți că mersul cu mașina în centru e un lux, din moment ce ai 3 linii de metrou și zeci de linii de RATB care ajung acolo.

Pe lângă asta,  aș tăia subvenția pensionarilor dar aș da un discount celor care își fac un abonament full, pe toate liniile, valabil pentru o lună. Pentru că prin populism nu poți avea pretenția să te dezvolți și să aspiri la statut de metropolă europeană.

11 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Daca nu ar lua foc din cand in cad, vatmanii sigur s-ar plictisi.

    Taxa Oprescu @ Centrul Bucurestiului nu (ra)suna la fel ca Taxa Mazare @ Statiunea Mamaia.

    Dar daca vrei sa filtrezi traficul prin zonele fierbinti ale Bucurestiului in secolul XXI, implementeaza un sistem de taxare gen Salik ( http://www.salik.gov.ae/en/home ) din Dubai.

  2. #2 Comentariu nou

    Chiar zilele trecute discutam cu cineva despre taxa de acces in centru. Ar fi ceva bun, avand in vedere (cum spuneai si tu) cate mijloace de transport in comun te pot duce in zona.

  3. #3 Comentariu nou

    Pierzi ceva din vedere: Daca eu stau in Rahova (sa zicem) si am nevoie sa ajung in Voluntari, ce fac?

    Pe de alta parte, ce cacat crezi ca se fac cu banii aia? Se investesc in infrastructura pentru degajarea traficului? Se repara sosele? Se construiesc autostrazi suspendate? Hahahaha… no.

    • #4 Comentariu nou

      te duci pe centura, cu masina. eu vorbeam despre mers in centru

  4. #5 Comentariu nou

    Nu mai bine facem intai centura si vorbim dupa aia de trasee alternative la centru?
    Zau ca si mie mi-ar place sa merg din Oltenitei in Otopeni pe centura, dar mai bine stau ca boul in trafic prin centru zilnic decat sa imi plezneasca ficatii pe centura aia rapciugoasa

  5. #6 Comentariu nou

    1 – Să facă centura, să facă inele, și abia apoi să oprească traficul în centru. Așa ar fi logic.
    2 – Prin tramvaiele din ’68 te referi la Tatre, și sunt cele mai bune tramvaie pe care el avem. E adevărat, mai trebuie reparate din când în când, dar nu avem nimic comparabil. Poza din articol e veche, pe 5 circulă siameze. Și când mai arde vreun tramvai să te uiți la el – nu e unul din cele din ’68.

    • #7 Comentariu nou

      sa mai lase lumea masina acasa si sa mearga cu transportul in comun si sa vezi ce normal ar fi traficul

  6. #8 Comentariu nou

    hai sa ne calmam putin cu fazele de genul „taxe pentru intrare in centru” si „sa lase masina acasa si sa mearga cu ratb-ul”. hai sa analizam un pic si de ce preferam sa mergem cu masina personala si nu cu transportul in comun.
    primul motiv l-ai dat chiar tu, cat de sigure sunt vehiculele din flota ratb. apoi gandeste-te cat stai sa astepti un tramvai sau un autobuz si cat de aglomerat vine. de exemplu 40 si 56 vin amandoua in acelasi timp (pt ca na, e greu sa se sincronizeze prin statie si sa nu plece amandoua in acelasi timp de la capat) apoi astepti si cate 20 de minute ca sa vina alte doua. 104 e aproape gol la 6.30 dimineata dar de la 8 e imposibil sa te urci in el. 79 vine din an in paste. metroul dimineata spre pipera sau unirii e crima impotriva umanitatii.
    ok, daca ar veni tramvaiul din 3 in 3 minute, metroul din 2 in 2 minute, daca n-ar mai trebui sa astept un autobuz cate 15 minute atunci voi fi primul care sa sustina limitarea masinilor in oras.

    • #9 Comentariu nou

      stiu bre, ai dreptate, vorbim de situatii ipotetice. dar mereu ne vom lovi de aruncatul motanului in curtea celuilalt: noi ca e praf sistemul de transport iar primaria ca n-are bani sa investeasca pentru ca lumea merge cu masina personala in loc de ratb 😀

  7. #10 Comentariu nou

    si uite asa o sa respiram praf inca 20 de ani. altii or sa mearga cu naveta spatiala pe luna si noi o sa asteptam un transport public decent si asfaltul care sa reziste mai mult de o iarna 🙂

  8. #11 Comentariu nou

    Tramvaie din ’68 ? MIG-urile noastre sunt din ’62 si ’66 si ating 2400+ km/h. Prin comparatie un tramvai nu-i bai.
    Sunt de acord cu pensionarii: Fie dat un numar fix de calatorii gratuite fie optiunea ta, pentru ca orice e gratuit si nelimitat la noi duce la abuzuri. De zeci de ori am stat ca sardeaua in RATB la ora de varf si in masima erau 70-80 % pensionari neplatitori de abonamente.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.