Am interacționat anul ăsta cu destul de mulți oameni care nu au avut contact cu social media din punct de vedere profesional, dar pe care pandemia i-a aruncat fix în arena cu lei.

Și, din păcate, am auzit la povești cu țepe luate și cu țepari vopsiți în profesioniști, de s-a ridicat părul pe mine. Așa că simt nevoia unui îndrumar pentru cei care nu sunt din domeniu și nu știu cum să filtreze informațiile pe care i le vinde un „profesionist” în social media, digital.

  1. Ferește-te de vanity kpi:
    Nu ai nevoie de cifre mari, multe, volum uriaș, care nu te ajută la nimic. 1 milion de like-uri s-ar putea să valoreze mai puțin decât să ieși pe stradă și să strigi că ai un business care se ocupă cu [ orice domeniu de activitate ar fi]. Nu te încânta că îți crește numărul de likeuri dacă like-urile vin de la oameni din altă țară, alt județ, alt segment decât ăla care interesează pe tine.
  2. Stabilește-ți propriile obiective:
    Dacă ești un business mic, un start-up, un imm, un magazin online la început, care nu are bugete uriașe de consumat pe awareness și reach, stabilește-ți singur obiectivele de business pentru online: leadu-uri, vânzări, download de catalog, orice te ajută și îți duce business-ul mai departe. Sau măcar nu îl lasă să moară.
    Avantajul mediului online este că orice se poate măsura, urmări, analiza și modifica în timp real. Poți interveni în orice moment pentru a schimba abordarea sau strategia, astfel încât să obții rezultatele care te interesează.
  3. Vezi cu cine vorbești
    dacă vinzi cuie, nu fugi pe fenta să arunci cu bani într-un mediu în care discuți cu oameni care gătesc sau sunt pasionați de cafea, pentru că e posibil să nu ai cui să vinzi cuie. Mai bine cauți o comunitate de constructori, de tâmplari, de ciocănari, chiar dacă nu sunt atât de mulți precum sunt pasionații de cafele.
  4. Alege cu grijă platformele
    Recomandarea principală este să ai tot ce ține de conținutul site-ului la tine în curte, să le poți controla și urmări. Dacă faci ad-uri și campanii de conversie, este ideal să poți urmări conversia, să vezi unde se opresc utilizatorii, să vezi dacă există momente unde se blochează tranzacția sau dacă poți optimiza cumva rata de conversie. Majoritatea platformelor externe nu îți dau acces la astfel de informații, deci cumva vei face campanii de promovare la risc. Mai mult, traficul cumpărat să va duce la platformă, nu va rămâne al tău.
  5. Urmărește continuu obiectivele:
    – rata de conversie
    – cost per click
    – cost per acquisition
    – costul pentru mia de afișări
    – cost per view
    Astea ar fi unele dintre ele, pe voi detalia pe toate într-un articol ulterior.

Digitalul, prin definiția lui, trebuie să fie simplu și eficient. Nimic complicat, nimic ascuns, totul la vedere.

Voi continua seria asta.