Scriu chestia asta doar să demonstrez că, dacă lucrurile sunt făcute bine și cu o logică, se poate vinde și cu social media. Și poți pivota rapid de la offline la online, trebuie doar să ai determinare și să nu vrei floricele pe câmpii, aspirații de brand internațional.

În contextul actual, primul obiectiv este să reușești să supraviețuiești până trece pandemia și lucrurile vor începe să își reia cursul normal. Apoi ai timp să dezvolți.

Studiul de caz este despre business-ul unor prieteni foarte buni, cărora le spusesem din toamnă să abordeze și zona online, să vândă multi-channel, dar care au tot amânat momentul. Un business offline, retail, băcănie cu produse premium, cu prețuri cumva mai mari decât ce găsești în retailul clasic, la raft, justificabile prin calitate.

La final de martie primesc brieful: avem nevoie de online, că e COVIDATA TREABA, avem trafic MAI MIC în magazin.

Debrief: simplu, rapid și eficient. Nu cu investiții masive, oamenii au nevoie de ajutor, nu de scos și ultimul cent de la ei.

Domeniul exista, găzduire era deja la Chroot ( super recomand, btw), ce facem?

Luăm ce poze există deja, indiferent cum sunt ele făcute și pentru ce, pentru că nu avem timp și bani de sesiune foto de produs, să le facem profi, le vom schimba când ne permite timpul.

Instalăm woocommerce, urcăm produsele, configurăm catalogul în facebook și ne apucăm de treabă, trebuie să vindem.

Trei zile mai târziu venea primea comandă.

Și au început să curgă, să meargă, să vină. Și încă merg, și încă vin, acum am timp să mă ocup și de fine tuning, o să arate din ce în ce mai bine și spre normal.

Rezultate după 7 zile pline, ca trafic:

Surse de trafic:

Număr de comenzi:

Cu un AOV ( average order value) de:

Rezultate din social media, adică doar facebook și instagram:

Alte cheltuieli au fost pentru niște pluginuri și temă, vor mai veni, mai mult ca sigur.

Ăstia de pe facebook au fost singurii bani investiți în paid media.

Earned media a fost un articol la Cetin, o postare pe facebook la mine și una la Tudor Galoș. Cei doi menționați au comandat și au plătit, după ce au văzut postarea mea și după ce le-am făcut marea poftă cu produsele pe un grup unde suntem toți.

Nu vreau să demonstrez nimic special, vreau doar să dau un pic de curaj celor care simt că business-urile lor suferă acum, dar nu au încredere că pot schimba ceva cu online-ul.

Băcănia asta are produse premium, nu joacă în cel mai mic preț, nu ar fi, în mod normal în mainstream-ul de ecommerce fast moving, dar iată că și-a găsit poziționarea și nișa rapid.

În doar 7 zile.

În loc de încheiere, digitalul nu este dușmanul nimănui. Nu credeți tot ce auziți, că e nevoie de super bugete, de zeci de mii de euro, de super campanii, de nu știu câte agenții, de pitchuri și departamente întregi împlicate. Digitalul poate reprezenta un punct de sprijin pentru oricine, cât de mic ar fi și cât de limitate i-ar fi posibilitățile.

Important e să ai un produs bun, curaj și determinarea să începi. Rezultatele vor veni, după ce trece nebunia asta, dacă veți avea constanță în digital, vor veni rezultatele și veți putea scala.

Orice călătorie începe cu un pas. Important e să-l faceți, mai ales în contextul ăsta.

Și social media, platformele digitale vând. Dacă nu cauți cât mai multe like-uri și engagement și te concentrezi pe vânzări și rezultate, le poți obține. Nici măcar nu trebuie să mă crezi pe cuvânt.