Scriu chestia asta doar să demonstrez că, dacă lucrurile sunt făcute bine și cu o logică, se poate vinde și cu social media. Și poți pivota rapid de la offline la online, trebuie doar să ai determinare și să nu vrei floricele pe câmpii, aspirații de brand internațional.
În contextul actual, primul obiectiv este să reușești să supraviețuiești până trece pandemia și lucrurile vor începe să își reia cursul normal. Apoi ai timp să dezvolți.
Studiul de caz este despre business-ul unor prieteni foarte buni, cărora le spusesem din toamnă să abordeze și zona online, să vândă multi-channel, dar care au tot amânat momentul. Un business offline, retail, băcănie cu produse premium, cu prețuri cumva mai mari decât ce găsești în retailul clasic, la raft, justificabile prin calitate.
La final de martie primesc brieful: avem nevoie de online, că e COVIDATA TREABA, avem trafic MAI MIC în magazin.
Debrief: simplu, rapid și eficient. Nu cu investiții masive, oamenii au nevoie de ajutor, nu de scos și ultimul cent de la ei.
Domeniul exista, găzduire era deja la Chroot ( super recomand, btw), ce facem?
Luăm ce poze există deja, indiferent cum sunt ele făcute și pentru ce, pentru că nu avem timp și bani de sesiune foto de produs, să le facem profi, le vom schimba când ne permite timpul.
Instalăm woocommerce, urcăm produsele, configurăm catalogul în facebook și ne apucăm de treabă, trebuie să vindem.
Trei zile mai târziu venea primea comandă.
Și au început să curgă, să meargă, să vină. Și încă merg, și încă vin, acum am timp să mă ocup și de fine tuning, o să arate din ce în ce mai bine și spre normal.
Rezultate după 7 zile pline, ca trafic:
Surse de trafic:
Număr de comenzi:
Cu un AOV ( average order value) de:
Rezultate din social media, adică doar facebook și instagram:
Alte cheltuieli au fost pentru niște pluginuri și temă, vor mai veni, mai mult ca sigur.
Ăstia de pe facebook au fost singurii bani investiți în paid media.
Earned media a fost un articol la Cetin, o postare pe facebook la mine și una la Tudor Galoș. Cei doi menționați au comandat și au plătit, după ce au văzut postarea mea și după ce le-am făcut marea poftă cu produsele pe un grup unde suntem toți.
Nu vreau să demonstrez nimic special, vreau doar să dau un pic de curaj celor care simt că business-urile lor suferă acum, dar nu au încredere că pot schimba ceva cu online-ul.
Băcănia asta are produse premium, nu joacă în cel mai mic preț, nu ar fi, în mod normal în mainstream-ul de ecommerce fast moving, dar iată că și-a găsit poziționarea și nișa rapid.
În doar 7 zile.
În loc de încheiere, digitalul nu este dușmanul nimănui. Nu credeți tot ce auziți, că e nevoie de super bugete, de zeci de mii de euro, de super campanii, de nu știu câte agenții, de pitchuri și departamente întregi împlicate. Digitalul poate reprezenta un punct de sprijin pentru oricine, cât de mic ar fi și cât de limitate i-ar fi posibilitățile.
Important e să ai un produs bun, curaj și determinarea să începi. Rezultatele vor veni, după ce trece nebunia asta, dacă veți avea constanță în digital, vor veni rezultatele și veți putea scala.
Orice călătorie începe cu un pas. Important e să-l faceți, mai ales în contextul ăsta.
Și social media, platformele digitale vând. Dacă nu cauți cât mai multe like-uri și engagement și te concentrezi pe vânzări și rezultate, le poți obține. Nici măcar nu trebuie să mă crezi pe cuvânt.
17 comentarii Adaugă comentariu
Sa puna preturile in SUTA DE GRAME, nu kilogram ca sa poata omu sa introduca la cantitate 4,5, adica 4-500 grame.
problema e cu utilizatorul român, care o să creadă că este 11 lei kilogramul de babic, și ai scandalul vieții cu el după, explicând că nu e așa
Subscriu la ceea ce a scris Andrei. Din pacate se intampla sa vezi pretul si sa nu mai bagi in seama gramajul. Mie mi s-a intamplat zilele trecute sa ma bucure pretul mic pe care l-am vazut si sa comand 3 kilograme. Norocul meu a fost ca doamna de la carne mi-a spus ca ala e pretul pe 100 de grame.
Sa lase preturile pe kil dar sa permita comanda subunitara ca nu-i asa greu in plm.
Dupa ce le-am trecut in nota de comanda ca vreau ~250g din produse mi-au trimis 1.3kg de pateu de rata si cam tot pe acolo sunca de mangalita.
Ah si neaparat trecut pe site cand expira produsul pentru ca e de cacat sa iei ceva in cantitate mare si sa te trezesti ca expira in cateva zile.
Obiceiurile noastre se schimbă puternic în perioada asta. Cine plm își comanda până acum babic de pe net? Ei bine, uite că se poate. Și după criza vom ști cu toții că se poate și fără să alegi slana din vitrină.
Nota 10 pentru vitejie, viteză și execuție!
E fabulos că băcania o să iasă din covideală mai bine decât a intrat.
Studiu de caz – promovare online magazin produse apicole. Dublate vanzarile in prima luna, dublata dublarea in luna a doua. Totul OK in luna a treia. Suna beneficiarul, ii raspund super fericit de rezultatele obtinute pentru el; imi taie macaroana, …” stii va trebui sa intrerupem campaniile ca nu e ok din punct de vedere logistic pentru noi,etc”, bullshit sa puna capat campaniei. Dupa 2 saptamani imi copiaza un set de reclame, incarca vizualurile lor si da drumul la campanie – sa curga vanzarile…. Acum stii si tu ce inseamna un set-up pentru vanzare online (configurari, pixeli, e-commerce in analytics etc), nu mi-am scos banii pe ele(calculul de break-even venea la 6 luni de campanie). Si toata magaria asta din cauza faptului ca la Facebook lucrezi direct pe contul clientului; din cauza asta prefer Google, aici fac eu contul de promovare si il invit pe client ca „read-only” de pe adresa lui in cont. Daca e magar – ii tai accesul si isi vede fiecare de treaba.
Sau exista varianta de a lucra pe contul meu „Business Manager Facebook” pentru client si nu am gasit eu solutia?
bai, din pacate nu prea ai ce face in situatiile astea. doar sa lucrezi prin ad accountul tau si sa detii tu tot controlul, inclusiv audientele
E o varianta la care te poti gandi daca ai 2,3 clienti. Daca se aduna ma multi, se amesteca lucrurile destul de tare(ai un buget comun, audiente in acelasi cont, pixeli diferiti), nu poti scoate niste rapoarte rapid – doar cu tot felul de artificii, etc. Mai caut solutii, daca vei gasi o solutie, fa te rog o postare pe blog. Izolare placuta 🙂
eu cred ca trebuie mentionat, ca fiind produse perisabile si sensibile, se livreaza doar in zona Bucuresti. Asta, ca si o limita/un obstacol, si chiar si asa, s-au obtinut rezultate foarte bune si imbucuratoare.
Daca e sa extindem exercitiul de imaginatie, la un brand ce isi poate expedia fara probleme majore sau fara griji produsul in toata tara, atunci rezultatele ar fi „off the charts”.
Bun, si acum prezinta-ne si cifrele reale! 😛
Trei observatii:
1 – bacaniile, magazinele alimentare si restaurantele care au ales online-ul si livrarile la domiciliu, vand de rup in perioada asta (de la OM 1 incoace).
2- Vanzarea de produse alimentare, in perioada asta, este foarte putin influentata de pret. Probabil in o luna sau doua (cand incepem sa simtim din plin criza economica) lucrurile vor sta altfel. Dar e de discutat aici.
3- Reclamele bacaniei (toate actiunile, nu ale tale) ruleaza pe FB de cel putin 3 luni de zile (asa imi amintesc). Sigur, in mesaje nu mentionau site-ul, dar totusi.
In rest, succes mai departe. As vrea totusi sa fie mai clari pe site referitor la livrare si costuri livrare. La fel si referitor la produse (sunt toate ale lor? sunt doar comercializate? etc).
tu zici produse premium, eu zic preturi foarte bune… chiar si o comparatie cu pretul de Kaufland iti va arata ca stau foarte bine, deci apelul la pret nu este un cons, ba dimpotriva…
Salut Andrei… sunt pot spune entuziasmat de ceea ce am vazut! Eu am o cafenea in … Braila 🙂 to go insa aveam la vanzare si cafea vrac pentru acasa! Ce mai pot face acum in online? crezi in nisa cafelei? nu am un site inca nu stiu daca este necesar am incercat din facebook sa vand insa 🙁 reclama platita, insa nu a mers sau nu merge… ns cum sa ma adresez pietii sau piata este saturata si dezinteresata! produsul meu este unul mediu – premium insa la valoarea lui il gasesti destul de bine la mine…