Am văzut că s-a lansat oficial fenix.eco, magazin online cu telefoane refurbished, care nu e neapărat o idee rea, dar cred că vine prea repede în România.

Marea provocare pe care o văd eu la tipul ăsta de business este că trebuie educată piața întâi de toate. Mai ales pe zona de hard buying, adică între 15 – 18 ani ( unde să zicem că nu au decizia ei, dar trebuie să înțeleagă avantajele) și 18-40 de ani.

Să nu uităm că în România se fac rate pentru telefoane mobile. Se cumpără telefoane în rate pe 24 de luni, doar să ai ultimul model de iPhone. Dacă îl spargi sau îl pierzi, rămâi și cu paguba și cu rata la Flanco.

Telefonul încă reprezintă un statement social pentru mare parte din populație, alături de cheia de la mașină, nu este doar un device cu care îți faci treaba și atât.
Așadar, ca să câștige niște marketshare ar trebui să poziționeze serviciile astea în zona de cool. Și factorul de coolness să facă diferența față de piața de second hand, unde sunt prețuri mai bune.

Argumentele pe care le aduce fenix.eco, adică cel al garanției oferite și al responsabilității și sustenabilității nu reprezintă un argument în fața prețului. Plus că garanția este identică cu cea de la operatori, nu acoperă șoc mecanic, lichid, deteriorări zgârieturi pe sticlă. Ceea ce este normal, cumva.

Eu sper să prindă, totuși, ca să aibă timp să educe populația în sensul ăsta, poate mai domolim un pic din entuziasmul consumerist. Dar am mai îndoieli.