Mici detalii care fac diferenţa, mai ales în PR

Articol din categoria: andreiu

De cele mai multe ori, detaliile fac diferenţa. Atât în viaţa de zi cu zi cât şi în relaţiile profesionale sau de business pe care le avem. Multă vreme am zis că nu voi scrie despre o anume întâlnire pe care am avut-o în 2013, cu cineva dintr-o companie, în urma unui articol scris aici. Uite că am s-o fac acum, pentru că vreau să evidenţiez diferenţa făcută de abordare şi deschidere.

Anul trecut am scris de Provident. De fapt am scris de cei de la McCann, pe care i-am felicitat pentru curajul de a alege să comunice pentru cei de la Provident, o companie care nu are o imagine tocmai bună în România. Cei de la Provident au vrut să ne întâlnim, să stăm la povești vreme de o bere și să-mi explice ce fac ei. Atât. Fără nici o presiune, fără nici cea mai mică încercare de a-mi influența părerea sau alte tertipuri subliminale. A fost o discuție deschisă, în care reprezentantul lor mi-a răspuns la toate întrebările și a încercat să facă lumină unde nu aveam o imagine clară. Și asta a fost. Mai mult decât decent.

Acum partea a doua.

Săptămâna trecută primesc un mesaj pe facebook de la o tipă. Apropo de abordările de business pe chat-ul de facebook, a scris foarte bine Claudia. Revenind. Până săptămâna trecută, link-urile din dreapta blogului erau adunate sub titlul de ”merită citit”. Așa cum spuneam mai devreme, primesc un mesaj pe facebook de la o tipă, Livia Camciuc, pe numele ei,  care îmi spune foarte contondent și agresiv că formularea respectivă este marcă înregistrată a companiei pentru care lucrează ea și dacă în termen de 30 de zile nu schimb titlul blogroll-ului, vom suporta consecințele legii și ei nu vor face rabat de la asta.

merita citit

Am schimbat la vreo 2 ore distanță titlul, că nu asta era un capăt de țară, dar aș fi făcut asta și dacă mi se atrăgea discret atenția asupra problemei. Plus că nu era cazul vreunui prejudiciu creat companiei. Deși prima reacție a fost să imping lucrurile până în ultimul moment de dinaintea acționării în instanță, adică al medierii.  Dar na, acum am rămas cu o părere proastă și despre reprezentantul firmei, și despre firmă. Absolut gratuit, dintr-un exces de zel care nu se justifică în nici un fel.

Dar după articolul ăsta m-am răzgândit.

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Hm, in mod normal cuvintele uzuale sunt excluse de la protectie si nu se pot inregistra, dar banuiesc ca nu prea conteaza „ce ar trebui sa fie”, ci „ce este”. Pe google sunt aproape 2 milioane de rezultate la „merita citit”; 2 intrebari: Cum te-o fi gasit tocmai pe tine dintre toti? si Oare le-o cere tuturor sa schimbe titlurile articolelor?

  2. #2 Comentariu nou

    Mda, si eu am primit un mail la fel de ‘prietenos’ de la Livia. E o practica de intimidare corporatista numita ‘cease and desist’ aplicata cu barda de o micro-comunitate din Ro de care acum aud prima oara. Fata a dat o cautare pe cuvinte cheie si i-a luat la rost pe toti care vorbesc limba romana. Asa se consolideaza un „brand” obscur, sacaindu-i pe blogeri ca sa-ti toarne vitriol in cap.

  3. #3 Comentariu nou

    @dana se pare ca da, uite ce zice @richie

  4. #4 Comentariu nou

    Pana nu arata ca are marca inregistrata pe acele cuvinte nu trebuia sa schimbi nimic.

  5. #5 Comentariu nou

    Să înțeleg bine, o sintagmă a limbii române – „merită citit” – e marcă înregistrată și nu poate fi folosită fără acordul respectivilor? Ce mai urmează, drepturi de autor asupra literelor din alfabet?

  6. #6 Comentariu nou

    exact in acest moment am schimbat la mine pe blog denumirea rubricii „recomandari” in „merita citit” -> http://www.concediaza-ti-seful.ro/ in dreapta

    te rog transmite-i donsoarei cu pricina ca abia astept mailul de amenintare 🙂

  7. #7 Comentariu nou

    @camil da @stefan i will

  8. #8 Comentariu nou

    Bullshit. Sunt curios ce avocat pe drept civil ar susține un asemenea caz și pe ce temei legal

  9. #9 Comentariu nou

    :)) Bine, Stefan!
    Toata blogosfera sa modifice denumirea blogroll-ului in Merita citit! Si sa puna la finalul titlurilor articolelor sintagma Merita citit!

  10. #10 Comentariu nou

    Si daca o modifici in „Merita cititi”? Ca oricum sunt mai multi :))

  11. #11 Comentariu nou

    Faci parte din urmatoarele clase de servicii: publicitate, gestiunea afacerilor comerciale, administratie comerciala, lucrari de birou, telecomunicatii? Atunci, da bine, nu ai voie sa folosesti marca lor.

    Din documentele postate pe Facebook-ul lor, marca este inregistrata DOAR pentru clasele mai sus enumerate. Daca nu te incadrezi, spor la „Merita citit”.

    E atat de trist sa vad de ce se tin la noi „firmele de SEO”. Uffff…..

  12. #12 Comentariu nou

    Nu vad acoperirea legala a cerintei lor. Probabil au inteles gresit conceptul si conditiile de inregistrare a marcii.

  13. #13 Comentariu nou

    ce prostie! si parca nu esti tu! de ce ai schimbat?!

  14. #14 Comentariu nou

    am schimbat la loc. deh, imbatranesc si eu, piere chefu de scandal

  15. #15 Comentariu nou

    Bravo. Oricum pana la a te da in judecata, e cale foaaartte lunga.

  16. #16 Comentariu nou

    mno, si eu mi-am schimbat blogroll-ul in merita citit.

    Doamna Camciuc, daca treceti pe-aici, sa-mi ziceti sa va las numarul avocatului meu, ca n-are rost sa-mi scrieti mie.

  17. #17 Comentariu nou

    Oare daca urc articolul asta pe meritacitit.ro, mi-l aproba?

  18. #18 Comentariu nou

    Să curgă procesele de trademark infringement, zic! :))

  19. #19 Comentariu nou

    Ma alatur cauzei. Imi place la nebunie cind cineva te ameninta din prima in loc sa poarte o conversatie civilizata.
    Plus copia de la OSIM cu marca, postata pe site ma duce cu gindul ca ei vor sa faca performanta in online.
    Amuzament maxim la mosu.

  20. #20 Comentariu nou

    Sunt pe rotld, să cumpăr chiar-merităcitit.ro

Adaugă reply - cart00n

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.