Lemne pentru limbaj, vă rugăm!

Articol din categoria: andreiu

Unul dintre cele mai enervante lucruri cu care mă confrunt în viața profesională este vânzarea pe linkedin. Recunosc, am încercat de câteva ori să nu mai judec la prima mână și să dau dovadă de clemență, pentru că sunt și oameni care trăiesc din vânzări, sau, mai nou, business developers.

Din păcate, când zic că trebuie să fiu mai bun, mai îngăduitor și să încerc măcar să am un interes față de soluțiile sau serviciile propuse, mă trezesc cu câte un mesaj din care înțeleg cât de proști suntem, fie eu, fie echipa mea, fie compania.

Să vă dau niște exemple, pentru a vorbi pe concret:

Va fi o discuție foarte interesantă și utilă, credem noi, în care vom descoperi impreună problemele cu care vă confruntați în generarea noilor leaduri, iar apoi vom găsi soluții pentru acestea. De asemenea, sunt aici dacă iți pot oferi mai multe informații.

Din experiența anilor petrecuți în vânzări, bucata de mai sus este fundamental greșită, exprimă probleme, nu oportunități de creștere sau dezvoltare, și nu se face să te duci la un om în casă și să-i spui că are probleme. Chiar dacă le-ar avea, este o abordare detractoare, care închide din start orice posibilitate de conectare.

Sau

From our experience, we understand that the implementation of new technologies is a challenging and complex process that requires a solid knowledge of the current needs of the business and an up-to-date digital strategy.

La fel, din experiența de vânzător (de marketing nu zic nimic) nu te duci la om și îi spui că este prost, la el acasă. Mai ales că este prost în business-ul din care face parte, nevoile acestuia și strategie digitală APDATATĂ!

Fără minim de research, plecat de la niște asumpții scoase din burtă, e musai ca în 2023 lumea să aibă fix problemele alea la care avem noi soluții. Chiar dacă nu vând online, sigur au probleme de lead generation. Chiar dacă au creștere an de an, sigur nu înțeleg nevoile actuale ale business-ului! Dar le știm noi, oamenii de pe linkedin.

Serios acum, dacă vrei să vinzi ceva cuiva, scapă în primul rând de limbajul de lemn și de construcțiile care sună ca nuca în perete. Înainte de a trimite un text, citește-l cu voce tare. Ajută mult, îți dai seama dacă e uman, e plăcut, e interesant pentru receptor.

Ca sfat nesolicitat, mai citiți și alte cărți în afară de dezvoltare personală și Peterson. Beletristrica îți dezvoltă vocabularul, te învață frazare mișto, construcții cu ancoră, lucruri care te pot ajuta profesional.

Și, acum că am ventilat un pic, am lăsat la urmă oamenii care fac vânzări direct ( adică intră direct pe email) și spun chestii trăznite, foarte îndepărtate de limba română, politețe, protocol sau tact:

Buna Ziua

Am dat peste website-ul dvs. și am crezut că ați putea fi interesat de serviciul nostru de listare a hărților

Ce să zic, dacă ai dat peste website-ul nostru, bine că nu l-ai dărmat.

Credeam că pe facebook nu se mai poate sta, dar e din ce în ce mai rău peste tot în zona digitală. Și oricât de mult ai încerca să cureți liste, să filtrezi, să te izolezi, nu poți. Te găsesc ei.

Photo by Alex Jones on Unsplash

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[instagram-feed feed=1]