Experiențe

Articol din categoria: andreiu

Experiențe.

Influencerii de modă nouă promovează experiențe, prea puțin produse și branduri. Experiență. Ce experiență mișto.

Problema experienței apare la translatarea ei către end-user. Consumatorul de brand, obișnuit, cel care plătește, poate avea parte de aceeași experiență folosind brandul?

Dacă eu de mâine mă mut de la ariel la persil o să am aceeași experiență pe care au avut-o băieții la electric castle? Am unde să-mi spal hainele? Am un loc unde să merg știind că persil se ocupă să-mi spăl hainele alea?

Până la urmă e despre proiecție și despre promisiune. Eu, brand, folosesc influencerii ca sa promovez o experiență accesibila oricui. O promisiune de mai simplu, mai ușor, mai rapid, mai ieftin. Mai ceva extra.

Daca nu respect promisiunea, am eșuat? Am mințit?

Scrie foarte bine Hoinaru azi de „scumpa treime” a festivalurilor de la noi. Într-adevăr, toată lumea e blocată în perioada asta, cu activări la vreun festival. Am mutat tot ce înseamnă activitate și disponibilitate pe timpul verii, urmând să mai facem ceva de Crăciun și apoi, din ianuarie, să ne apucăm de pregătit festivalurile.

Am refuzat 3 invitații la UNTOLD anul ăsta. Nu m-a convins nimeni de pe afiș să vin. Aș fi mers doar la Florence la Electric, dar nu am avut cu cine lăsa pitica și am preferat să stăm acasă. Nu, nu expunem copilul unei experiențe de mii de oameni, mii de decibeli și lucși de lumină, la ora la care trebuie să doarmă, doar ca să fim noi vanitoși.

Și dacă nu am nici o tragere pentru vreun artist, nu mai are rost să trag de mine 4 nopți doar ca să demontrez ceva. Am avut bafta să fiu lăsat destul de liber de părinți, iar mai apoi, să nu-mi refuz nopți albe câteva la rând, pe la anii 20-30, când încă nu simțeam oboseala decât după 5 nopți de rupere prin vamă.

Revenind de unde am pornit. Să canalizezi toată energia și să devina o obligație „să facem ceva la Untold/Neversea/EC/SummerWell” mi se pare un pariu greșit, din foarte multe puncte de vedere și o segregare a publicului care se poate întoarce ca un boomerang, având în vedere că problemele din offline se propagă super rapid în online.

16 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    „Consumatorul de brand, obișnuit, cel care plătește, poate avea parte de aceeași experiență folosind brandul?”

    HA HA HA HA!!!

  2. #2 Comentariu nou

    Dar cred ca esti constient ca la toate cele 4 enumerate mai sus poti merge ziua pe lumina si eventual sa stai si seara la o scena mai mica si mai chill.

    • #3 Comentariu nou

      doar ca sa fiu acolo?

    • #4 Comentariu nou

      Dacă ești fan al evenimentului, da. Ziua sunt multe lucruri de făcut, atmosfera e faină, sunt mulți copii. Dar doar dacă ești fan, dacă nu, clar nu merită să mergi numai ca să zici că ai fost acolo. 🙂

    • #5 Comentariu nou

      am zis in articol ca doar pt Florence as fi mers, nu inteleg insistenta cu care îmi recomandați sa merg ziua :))

    • #6 Comentariu nou

      Ah, nu, nu îți recomandam ție să mergi musai ziua, ci doar spuneam că e o posibilitate pentru cine (subliniez) își dorește cu adevărat (și poate mai are copii și se gândește că nu e nimic altceva de făcut în afară de concerte la Electric și Summer Well – la Untold nu cunosc – ceea ce se subînțelege din exprimarea ta în articol). Cum ți-ai spus și tu opinia, expunem și noi o altă perspectivă, e o discuție, nu dă nimeni în cap nimănui să facă ceva ce nu le place. We are all adults here, hopefully :))

  3. #7 Comentariu nou

    Nu zic, existe tone de exemple greșite de translatări defectuoase ale unor experiențe dintr-un context la end user în viața reală. Dar la Persil, sincer, chiar mi se pare o activare bună – sau, mă rog, ideea din spatele ei, din simplul motiv că ai șanse, dacă produsul chiar livrează, să atragi „utilizatori” noi. Pe principiul, „la Electric nu am unde să îmi spăl hainele – ah, uite, le spăl la Persil – se întorc hainele – ce fain miros și ce bine s-au curățat – ah, chiar, hai să încerc și eu acasă detergentul.” Nu m-aș gândi, eu ca persoană care am fost la Electric și mi-am spălat hainele la ei, că Persil trebuie de acum înainte să ocupe de asta mereu – înțeleg că e un context special și apreciez ideea care îmi ușurează viața la festival. Dacă voi folosi produsul mai departe, ține de eficiența lui, nu dacă am văzut pe X influensăr făcându-i promo. Dar, poate, gândesc doar eu așa, având în vedere și background-ul meu de comunicare și faptul că mi se pare că există foarte puțini influenceri adevărați. (Disclaimer: nu le iau apărarea, deși sunt utilizator, dezbat doar validitatea ideii și promisiunii activării de care zici tu.)

    Cât despre mers cu pitica la festival, sunt parțial de acord cu tine. Electric și SummerWell mi se par destul de kid friendly pe zi, ar trebui doar să iei o bunică cu voi, ca pe seară/noapte să aibă cu cine dormi. Acum, depinde doar de ce eforturi ești dispus/sau crezi că merită să faci. Și, ca în toate ale parenting-ului, fiecare știe mai bine pentru el și copilul său. Și eu aș fi vrut să o văd pe Florence, dar am fost în situația ta. 🙁 Să mai treacă câțiva ani și ne va fi mai ușor… Sper :))

    • #8 Comentariu nou

      era primul exemplu persil, la indemana. schimba persil cu lidl sau cu kaufland sau cu MOL sau cu cine vreti voi

    • #9 Comentariu nou

      Sincer, Lidl mi se pare că a dat lovitura. Ce eram fan înainte de Electric, după și mai și :)) Din nou, mi-a răspuns la niște nevoi la festival și, tocmai pe baza satisfacerii acestor nevoi, poți să duci gândirea din spatele activărilor și mai departe de festival.

      Recunosc, nu știu ce au făcut Kaufland și MOL (ultimul an în care am ajuns la Electric nu erau). Fără să caut, aș putea înțelege raționamentul celor de la MOL să fie acolo – vine o grămadă de lume la Electric cu mașina, dacă rețin de la festival că ei au Fresh Corner-ul cu produse ok, sunt șanse mai mari să oprească acolo și nu la altă stație de alimentare. Dar, da, Kaufland mi se pare redundant, când ai Lidl cu asemenea desfășurare de forță.

  4. #10 Comentariu nou

    Hmm, eu cred ca ai inteles gresit „experienta”. Experienta mea de consumator obisnuit, ca nu sunt influencer, cu Persil de exemplu, la festival a insemnat ca am vazut in ce fel spala Persilul si ca e un brand care se implica social intr-o masura mai mare sau mai mica. Si daca translatezi asta la cei x mii de oameni din camping e un pariu castigat de ei. Intrebarile tale nu cred ca si le-a adresat mai nimeni, nici din afara festivalului. La fel si cu celelalte companii prezente. Influencerii mi se pare ca au avut mai mult rolul de a le aduce aminte si a starni interesul oamenilor sa incerce la fata locului. Te rog sa explici ce intelegi prin efectul ala de boomerang, sau segregare? La festival cel putin chiar asta au fost: experiente. Inedite, placute sau nu, e partea a doua.

    • #11 Comentariu nou

      repet, persil a fost doar un exemplu. poti inlocui persil cu orice alt brand

      dar vezi ca ii ingropi incercand sa ii scapi: implicare sociala nu e la electric castle, unde e 100 de euro un abonament, implicare sociala e sa mearga la 10 orfelinate si sa le spele hainele copiilor alora.

    • #12 Comentariu nou

      L-am folosit pentru ca si tu l-ai folosit. Si la mine il poti inlocui cu oricare alt brand.

      Nu ii ingrop ca nu vreau sa ii scap de nimic, nu mi se pare ca au facut ceva gresit, cel mult m-am exprimat eronat. Se asociaza cu eveniment deja apreciat de multa lume din mai multe perspective, cred ca e mai bine.

      Te rog sa nu divaghezi si sa imi raspunzi la intrebare: ce intelegi prin efectul ala de boomerang, sau segregare?

    • #13 Comentariu nou

      aoleo, o sa ma scoti si la careu daca nu raspund? stii ca prea multa obedienta atrage antipatie, si e cam complicat sa inteleaga clientii ca tu scumpesti produsele la raft, dar faci frumos pe la carnavaluri, nu? mai ales cand competitia face un one/off de 10%

    • #14 Comentariu nou

      Lol, nu te ataca, incerc sa inteleg ce ai vrut sa spui, Articolul mi se pare prea vag si nu cred ca am prins ce a vrut sa spuna autorul. Din raspuns inteleg ca articolul e mai mult pentru branduri decat pentru cititori, altfel nu imi dau seama care-i treaba cu obedienta si antipatia, iar competitia face one/off de 10% imi suna a offside :)) In acest caz nu cred ca sunt in targetul articolului si imi cer scuze pentru interventie 🙂

    • #15 Comentariu nou

      da, pentru branduri mai mult decat pentru cititori e asta. dar si la brand, tot un om citeste. 🙂 si e bun ca e vag, confuzia alimenteaza instabilitatea, nesiguranta, vezi de la cel mai sus nivel :))

  5. #16 Comentariu nou

    Lasa ca vin astia tineri, pe doi mici si o bere :))

Adaugă reply - andrei

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.