Chestii rapide pe care le aștept de la viitorul primar al capitalei

Articol din categoria: andreiu

Indiferent cum îl va chema, sunt niște chestii care pot fi rezolvate rapid și care pot normaliza un pic orașul, pentru că nu se așteaptă nimeni la transformări radicale, de pe o zi pe alta.

  1. eradicarea parcagiilor de pe străzi și monitorizarea 24/7 a parcărilor. Acum se poate plăti și prin SMS, nu avem de ce să nu monitorizăm și noaptea parcările
  2. urcarea în autobuz doar pe la șofer, introducerea posibilității cumpărării biletului cu cash de la șofer, găsite soluții și pentru tramvai. În afară se poate, dacă se introduc măsurile astea și în București vom avea autobuze mai aerisite și vor fi și bani pentru unele mai bune.
  3. finalizarea problemelor cu capătul de tramvai de la Băneasa și introduse măcar 5 linii de tramvai spre Pipera, ca să degajezi un pic metroul. Am mai spus asta și aici.
    Dacă îți pui ambiția, într-un an ai linia de tramvai de la Ștefan cel Mare la Băneasa în regim de metrou ușor și ai găsit o soluție la aglomerație.
  4. tăiată subvenția pentru STB
  5. sincronizate toate semafoarele. E imposibil să pleci, într-o succesiune de 3 semafoare, de la primul pe verde și pe al doilea să-l prinzi roșu, dacă mergi cu 50km/h. Te lasă nervii.
  6. introdus mai multe linii de autobuz pentru școlari. Am văzut câteva prin sectorul 3 care au și copii în ele, există și graficul afișat în stații, poate fi o soluție pe termen lung.
  7. introdus tren metropolitan pe linia care zace ruginită în jurul orașului. Înconjoară orașul, are acces cam pe toate zonele aglomerate.
  8. mai puține paraghelii, mai multe locuri prin grădinițe și creșe și spitale dotate cum trebuie.
  9. introdusă taxa de tranzitare a centrului, pentru toate mașinile, nu doar pentru normă de poluare sub euro4. În centru ajung 3 linii de metrou și nu știu câte linii de autobuz/troleibuz/tramvai. De la Unirii la Romană faci 15 minute pe jos. Serios, nu e nevoie de mașină mereu.
  10. tradus toate semnele, scrierile, indicatoarele, numele de obiective turistice, tot, tradus măcar în engleză, dacă nu și germană, spaniolă sau franceză. Orașul e complet neprietenos cu străinii. Dacă nu mă credeți, mergeți fără google maps și încercați să cautați casa poporului sau arcul de triumf, după indicatoare.

Unele nu sunt populare, dar dacă le faci în primii doi ani, îți asiguri mandatul doi, când ne va lovi civilizația.

Orașul ăsta are nevoie să redevină prietenos cu oamenii, chiar dacă oamenii nu sunt pregătiți pentru asta.

15 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    as mai adauga doua legate de parcari:
    – majorata taxa pentru parcarea de resedinta la minim 500 de lei pe an
    – toate parcarile legale la marile bulevarde marcate si platite in regim de ora/zi/abonament lunar. cam cum este in sibiu, brasov, oradea, etc.

  2. #2 Comentariu nou

    As mai adauga:
    -impozit dublat/triplat de la a doua masina in familie
    -plantarea de copaci cat mai multi acolo unde e posibil
    -amenajarea de noi parcuri
    -marirea taxei pe parcarea de resedinta. Acum este 65 ron/an, ceea ce este foarte putin. Macar asa poate i-ar mai descuraja pe unii sa-si mai ia 10 masini
    -politia locala sa aplice legea fara sa fie nevoie sa faci „obligatoriu” sesizare

    • #3 Comentariu nou

      Sa circule sotia ta pe jos , sa duca copiii cu transport in comun jegos la gardinita, scoala, etc.
      De unde pana unde a doua masina cu impozit dublu? Mai bine divortez in acte si pastrez impozitul la masina cum e.

    • #4 Comentariu nou

      Mor cand vad ideile astea socialiste. Sa impozitam pe bogati, ca sigur au furat daca au doua masini. Hai sa impozitam al 2 lea televizor in familie, sau a 2a consola de jocuri, doar au bani si isi permit.

    • #5 Comentariu nou

      Diana, o idee socialista ar fi sa se interzica a doua masina.
      Daca o taxeaza suplimentar e doar capitalism, iti da de ales:
      – platesti un pic mai mult (cacat, sunt vreo 100 de lei pe an in plus) pentru comoditate SAAU
      – te organizezi: duci copii la gradinita cand pleaca sotul la serviciu / gasesti o scoala la care se ajunge pe jos / imbraci copiii in folie de plastic, ii urci dracului in autobuzul ala jegos, si ii inveti sa se spele pa maini cand ajung la scoala, ca n-a murit (aproape) nimeni de la mers cu autobuzul in Romania.

    • #6 Comentariu nou

      @Diana asa gandesc toti si de aceaa se circula asa bine in Bucuresti, ca sunt putine masini. Und

  3. #7 Comentariu nou

    Am uitat o pe cea mai importanta: Sa NU fure!
    Dar ar fi prea plictisitor jobul.

  4. #8 Comentariu nou

    Monitorizarea aia permanentă a parcărilor să fie plătită de către utilizatori, eu ca pieton aș fi mulțumit să am acces în stațiile de suprafață fără să fac slalom printre mașinile parcate ilegal pe care nu le vede nimeni fiindcă nu se știe exact de ce.

  5. #9 Comentariu nou

    Chiar nimeni nu vrea piste de biciclete? 🙂

    • #10 Comentariu nou

      In capitala se circula doar cu masina, ca apoi sa ne putem plange de poluare.

  6. #11 Comentariu nou

    Apoi a sunat ceasul si te-ai trezit 🙂
    Ai acolo platforma de munca pentru un primar pe vreo 10 ani 🙂

  7. #12 Comentariu nou

    2 -> greu spre imposibil. Exemplu: merg dimineata cu linia 40, am intalnit controlori o singura data cand erau sa fie linsati(tramvai super aglomerat, oameni nervosi, voiau sa urce sa controleze). Drept urmare, din cele 8-10 persoane care se urca in statia mea, maxim 2 isi valideaza cardul. Mai multe controale, la multe ore, nu controlori plecati ciorchine din depoul Victoriei dupa pauza de pranz.

  8. #13 Comentariu nou

    un singur mic comentariu împotrivă am, faci 15 minute pe jos de la Unirii la Romană doar dacă ești înalt și ai pasul lung, raportat la înălțime. dacă ai 1,5 m ca mine și pasul pe măsură, faci distanța asta în 15 minute doar dacă ajung lac de apă și cu limba cravată. 🙂

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.