De când mă pot lăuda că mă pricep la parenting ( dar nu o fac, că sunt modest) pot intui ce campanii au în spate oameni cu și care sunt cele ordonate de oameni fără copii. Se vede din insight, din context, din brief, din livrabile și din indicatorii urmăriți.

Deși am o problemă cu vândul copilului la grămadă, pe campanie, orice brand, orice produs, încerc să nu judec prea tare pe alții, fiecare e liber să facă cum vrea.

Revenind la cele din primul paragraf, hai să vă dau câte ceva din casă.

În primul rând, tu, ca ordonator de campanie, trebuie să știi că reacțiile alea din social media sunt 99% pentru copil, nu pentru produs/campania ta. Da, se pot raporta, agenția ți le va vinde ca fiind super realizări la hectar, ai avut super reach, viewership uriaș, record stabilit all time de impresii, a fost perfect.

Well, 1000 de likes e 1000 de likes, fie ele și vanity results. Dar produsul tău nu a luat decât vreo 3 like din 1000. Asta în scenariul bun. Aici îți dai seama de ordonator, dacă are sau nu copil. Pentru că dacă nu are, va insista foarte mult să apară produsul peste tot, poză, postare, anunț, like-uri multe, facem frumos.

Dacă ordonatorul are copil, va insista pe prezentat beneficiile produsului, ce îmbunătățiri aduce, cu ce poate face viața mai ușoară părinților, ce înseamnă pentru copil, dacă are impact în educație sau sănătate sau dezvoltare. Pozele frumoase nu dispar, dar contentul din jurul lor spun o poveste.

Aici poți urmări conversii, trafic pe un landing page, nu doar vanity kpis de care vorbeam mai sus.

O altă metodă de măsurat rata de succes în promovarea unui produs pentru copii este audiența care a interacționat și reacționat la campania respectivă. 1000 de likeuri din care 850 de la persoane fără copii reprezintă un succes? Sau un eșec? De la ce obiective ai pornit?

Awareness și reach cu orice preț?

Am scris asta pentru că în ultimii doi ani, fiind direct interesat de subiect, din ambele părți, nu am întâlnit vreo campanie destinată părinților, care să mă prindă. Să mă ducă măcar în zona de considerațion, de trial, al vreunui produs sau serviciu.

Am văzut doar poze frumoase pe instagram, poze frumoase pe facebook și sute de comentarii : ” e minunat/ă”.

Ceea ce e adevărat, copiii sunt minunați, toți, indiferent ai cui ar fi ei.