Un sondaj realizat de Beko în 18 țări evidențiază diferența de interes între abordarea copiilor față de alimentația sănătoasă și abordarea lor față de fotbal

La nivel mondial, doar 20% dintre copii știu care este cantitatea zilnică recomandată de fructe și legume, în timp ce în România procentul se situează la 7,8%

Beko, cu sprijinul partenerilor FC Barcelona, Fundația Barça și UNICEF, a chestionat luna trecută peste 13.500 de copii cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani din 18 țări, inclusiv România. Rezultatele arată că cei mici sunt în mod semnificativ mai bine informați despre fotbal decât despre alimentația sănătoasă, iar atunci când vine vorba de a face alegeri alimentare sănătoase, ele pot fi influențate pozitiv.

La întrebarea de ce consumă alimente sănătoase, peste două treimi dintre copiii din toate cele 18 țări au spus că fac acest lucru deoarece înțeleg că este bine pentru ei. În același timp, 80% dintre aceștia au declarat că ar fi mai interesați să mănânce alimente sănătoase dacă eroul sau modelul lor ar face același lucru. La nivelul României, 92% dintre cei 500 de copii chestionați și-ar urma eroul în adoptarea unei diete sănătoase. Peste 70% dintre copii cunosc numărul de jucători dintr-o echipă profesionistă de fotbal, dar numai o cincime dintre aceștia au știut numărul de porții recomandate de fructe sau legume pe care ar trebui să le mănânce în fiecare zi. Copiii din Franța și din Regatul Unit au dat un exemplu impresionant omologilor lor globali, 78% și 68% dintre copii răspunzând corect în comparație cu SUA (16%), Brazilia (11%), Rusia (9%) sau România (7,8%)

Prin această nouă etapă a inițiativei Eat like a Pro, dorim să ne întărim angajamentul de a lupta împotriva obezității infantile, împreună cu FC Barcelona, Fundația Barça și UNICEF. Copiii din România  sunt printre ultimii în ceea ce privește cunoștințele despre o alimentație sănătoasă, dar ne bucurăm că sunt printre primii în ceea ce privește influența pozitivă pe care eroii lor ar putea să o aibă. Rezultatele studiului ne confirmă că mai avem mult de lucru, dar în același timp ne determină să continuăm această inițiativă, inspirând părinții și copiii să adopte o alimentație sănătoasă”, a declarat Gabriel-Adrian Eremia, Marketing Director în cadrul Arctic.   

Educație. Aici trebuie intervenit prima dată. Educație în rândul părinților, al copiilor, fructe și legume în școli, cantine în școală, pași mici.