Vlog sau blog? Cu cine alegem să lucrăm?

O discuție care începea să prindă contur acum câțiva ani, când se anunța „valul video”. La orice conferință, în fiecare an, se anunța că urmează „anul video”. Da, video a crescut destul de mult, a fost și ajutat să crească de către facebook, a avut parte și de cifre măsluite, dar a crescut.

De cealaltă parte, textul mi se pare că s-a menținut. Cel puțin în piața din România, textul este liniar, cu mici spike-uri, dar nu  are foarte mult de suferit din cauza video-ului care vine din spate.

Diferența dintre blog și vlog este dată, în primul rând de audiență și de profilul acesteia. În acest moment, audiențele se dublează într-o foarte mică măsură.

Dacă în cazul vlogurilor, audiența este una tânără, care de obicei nu face parte din publicul comercial ( nu sunt majori, nu au decizia de cumpărare 100% ei, sunt elevi, etc), pe bloguri găsești cam alți oameni, de modă mai veche, care caută text și vor să citească chestii, nu să le vadă.

Acum, ce alegem dintre un vlogger și un blogger pentru o campanie?

Răspunsul este destul de simplu: dacă ajungem în dilema asta trebuie să ne dăm demisia. Pentru că nu știm nici ce obiective avem de setat, nici cui ne adresăm, nici cu strategia nu ne omorâm, nici pe la orele de route to market n-am dat, nici ce s-a întâmplat în piață în ultimii 7 ani nu ne-a interesat deloc.

Cu toate astea, hai să vedem de ce am lucra cu unul sau cu celălalt.

Pro Vlogger:

  • video
  • easy to watch
  • modern
  • awarness rapid
  • potential de viralizare ridicat

Pro Blogger:

  • audiență matură, educată
  • informație completă/corectă
  • link building
  • posibilitate de revenire asupra articolului. ( apar corecturi, completări, adăugiri)
  • seo

Astea ar fi câteva spuse pe repede înainte. Probabil se mai găsesc câteva de fiecare parte.

Cu cine trebuie să lucrăm când vrem să facem o campanie? Cu cel care se potrivește mai bine campaniei și obiectivelor sale. Important este să nu facem campania de dragul de a face o campanie, să nu lucrăm cu oameni care nu înțeleg brieful sau targetul și să nu alegem oamenii doar pentru că „ a lucrat și concurența cu el”.

Textul și blogurile nu vor muri decât în momentul în care noțiunea de „search” va fi modificată fundamental.

Video și vloggurile vor crește până va exploda VR. Și atunci probabil va fi și schimbarea pomenită mai sus.

 

32

No Responses

Write a response