Utilizarea bazelor de date în cadrul promoţiilor

database

Am fost azi la Promotions360, conferinţa anuală de marketing şi promovare organizată de cei de la Evensys, la invitaţia lui Cristi. Nu am putut sta mai mult de ora 13:00, dar ce am văzut în prima parte a zilei mi-a plăcut foarte tare, mai ales ca şi conţinut. S-a vorbit pe bune, fără floricele şi tiparele de genul “ce cool suntem noi” cu care ne-am obişnuit până acum.

Dintre prezentări mi-a plăcut foarte tare cea susţinută de Ana-Maria Pâslaru de la Unilever şi cea a Roxanei Ionesscu de la NNDKP.

Cea din urmă a fost despre folosirea bazelor de date şi prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul campaniilor de marketing şi aici vreau să detaliez un pic pentru că este o problemă care ne dă din ce în ce mai multe bătăi de cap.

În principiu treaba e simplă şi reglementată destul de clar, dacă urmărim paşii recomandaţi.

Aceştia ar fi :

-informarea persoanei vizate

– obţinerea consimţământului acesteia pentru prelucrarea datelor

– oferirea persoanei dreptul de acces şi intervenţie asupra datelor comunicate

– notificarea acesteia atunci când apar modificări.

De asemenea, colectarea trebuie să se supună unor parametri de bun simţ, de exemplu să se facă în scopuri determinate, explicite şi legitime, datele să fie adecvate, pertinente şi neexcesive. ( de exemplu solicitarea CNP-ului nu este ok dacă nu implică acordarea unui premiu sau vreo justifficare fiscală).

Entitatea care colectează şi administrează datele cu caracter personal este obligată să îşi comunice identitatea, scopul prelucrării, destinatarii operaţiunii şi în cazul în care furnizarea datelor este cu caracter obligatoriu, consecinţele refuzului.

Am aflat că reprezintă comunicări comerciale nesolicitate:

– trimiterea de oferte/reclame/promoţii prin poştă, dacă plicul nu este marcat cu “reclamă”

– fax, sms, email, nl sau orice alt tip de mesaj comercial pentru care nu există un acord exprimat în prealabil. Aici există totuşi o mică excepţie, atunci când datele sunt colectate la o achiziţie şi comunicarea ulterioară promovează produse similare.

– toate site-urile care folosesc cookies trebuie să avertizeze userii atunci când aceştia intră pe pagina web, nu să activeze by default cookie-urile şi mai apoi să urmărească userul.

Dezvăluirea datelor cu caracter personal către terţi, alte entităţi din grup, către agenţii de marketing, către parteneri sau autorităţi publice nu sunt permise în lipsa unui acord exprimat în scris de către persoana în cauză. .

Ce riscaţi dacă nu respectaţi cele mai sus:

-o amendă de până la 100.000 de lei sau 2% din cifra de afaceri. ( din 2017 se discută amenzi de până la 1 milion de euro)

– suspendarea prelucrării datelor

– stergerea totală sau parţială a bazei de date.

Este recoamndat ca atunci când se face o colectare de date cu caracter personal să se facă pentru interesul întregi companii, nu doar pentru o campanie. Din moment ce aduni o bază de date relevantă, este păcat să nu o poţi folosi şi cu alte ocazii şi să trebuiască să iei munca de la capăt

Cei ce închiriază sau cumpără baze de date şi comunică spre acestea riscă să facă mai mult rău brand-ului, deoarece mesajul comercial apare ca fiind trimis de companie, nu de agenţie şi astfel de sitaţii sunt de evitat.

Am mai aflat tot aici că adresa de email de la birou reprezintă date cu caracter personal şi că la nivel european se lucrează intens pentru găsirea unor soluţii echitabile pentru ambele părţi : persoane şi companii.

Chiar a fost o sesiune extrem de reuşită şi de utilă. La mai mare şi mai bine!

17

One Response

  1. Diana Leonti
    November 15, 2013

Write a response