Unde ne-au adus titlurile clickbait din social media

Mă uitam azi cu interes pe rețele ce se întâmplă la metrou la Piața Victoriei. A fost nasol, cu fum, cu pompieri, cu lume evacuată. Aveam nevoie să aflu informații, să știu ce se întâmplă, care e cauza, de ce nu mai merge metroul, dacă e cineva rănit, d-astea.

Recunosc că după faza #colectiv îmi cam tresare inima când aud de câte o d-asta, având în vedere competența autorităților de a interveni eficient în astfel de situații.

În fine, revenind, aveam nevoie de informații care să fie din surse sigure, demne de încredere. Am mers direct la digi24 pe site și la Rfi, pentru că restul mi-au ieșit de mult din reflex. Nu mai știu ce face realitatea, nu mai știu ce face a1.ro, nu mai știu de multe ce fac, pentru că fie sunt blocat acolo de când cu anticlick fie le-am dat eu unfollow, pentru că aveau numai O SĂ RĂMÂI PROST! N-O SĂ-ȚI VINĂ SĂ CREZI CÂT DE CRETINI PUTEM FI!

Am aflat astăzi ce s-a întâmplat la metrou punând cap la cap informații de la diverși prieteni de pe facebook, care relatau zvonurile din stații. Și atât. Pentru că la Digi erau rugați pasagerii/călătorii/oamenii din stații să trimită fotografii sau clipuri la adresele lor, pentru că e atât de greu să trimiți pe cineva la fața locului. Mi se pare absurd.

În rest, clickbait și clickbait și murim cu ”asta cere publicul în brațe”. Problema e, ca și în cazul politic, că le merge, deși tot spunem că nu e bine, că nu așa se face, uite-i că supraviețuiesc.

Dar e aiurea să vezi că nu mai există surse de informare, nu mai găsești un loc de unde să îți iei o informație cu cap și cu coadă, cu surse, cu puncte de vedere oficiale, cu tot ce-i trebuie pentru a înțelege ceva din ea.

14

3 Responses

  1. Dorina
    June 15, 2016
  2. Piticu21
    June 15, 2016
  3. Ciprian
    June 14, 2016

Write a response