Uber vs Taxi : câteva diferențe

Prima cursă cu Uber a fost în Praga, anul ăsta, după ce mi-am dat seama și am fost și avertizat că taximetriștii de acolo sunt mega-țepari, cu mult mai nesimțiți decât ăștia din București. Și chiar așa sunt. În fine, am mers cu Uber în Praga, a fost foarte ok.

Apoi am început să merg cu Uber la noi. Am cred aproape de vreo 50 de curse, nu pot spune că sunt heavy user nici de taxi nici de Uber, prefer confortul propriei mașini de cele mai multe ori, dar cred că am suficientă experiență cât să-mi pot forma o părere.

În primul rând, tarifele. Mi se par mult mai corecte la Uber, când sunt 2.5 sau 3.5. O mașină costă. Pentru a menține o mașină în stare bună de funcționare trebuie să bagi bani. Tariful de 1.4 lei la taxi este mult prea mic. Cred că un tarif corect ar fi de 2 lei. Și abia apoi putem emite pretenții de calitate. În fond, taxiul nu trebuie să fie o alternativă la RATB ci un serviciu exclusivist, la care să nu apelezi zilnic, când ai alternative. Așa văd eu serviciul de taxi.

La confort, clar Uber câștigă detașat. Mașini îngrijite, puse la punct, curate, șoferi civilizați. Am întâlnit și pe taxi, dar proporția e mult mai mare la Uber. Plus că vara mergi cu aer condiționat, nu cu prosop în jurul gâtului și cu toate geamurile deschise. Până aici toate bune și frumoase.

Dar. Și aici apar problemele cu Uber. O mare problemă pe care o au șoferii de Uber este că nu știu Bucureștiul la fel de bine ca taximetriștii. Ba mai mult, sunt unii care după ce că nu știu, nu se iau nici după waze. Și ajungi să ocolești de te apucă pensia în mașină pe un drum de 15 minute.

Din ce în ce mai mulți șoferi de Uber sunt nemulțumiți de condițiile de lucru. Și țin morțiș să le afli și tu. Nu înțeleg de ce, poate așteaptă șpagă cash, habar nu am.

La fel, din ce în ce mai mulți șoferi sunt nemulțumiți de distanța curselor. Și îi vezi cum strâmbă din nas, te-ar întreba :” treijdelei e bine boss?” dar știu că nu au voie și ajungem la discuțiile despre condițiile de lucru. Că s-au tăiat bonusurile, că sunt cursele scurte, că mașinile costă, că e greu, că vai și-amar. Nu înțeleg că dacă asta le e meseria, ar trebui să se comporte ca atare și să accepte condițiile, dacă nu, să se reprofileze.

Așadar, diferențele dintre taxi și Uber încep să se rezume doar la calitatea mașinilor și la tarife. Una în plus pentru Uber, una pentru taxi.

Că pe meleaguri românești, tot cu români ai de-a face.

16

6 Responses

  1. Marcel Ion
    June 4, 2017
  2. dan
    October 16, 2015
  3. ivanov
    October 15, 2015
  4. Mihai
    October 15, 2015
  5. Arhi
    October 15, 2015
  6. Mihai
    October 15, 2015

Write a response