Turul de forţă al brandurilor clujene. Ziua 1

Am început #clujbrandstour cu o vizită la primărie, unde l-am cunoscut pe edilul Emil Boc. Nu vreau să intru foarte tare în spectrul politic aşa că o să spun numai că Emil Boc este foarte la curent cu tehnologia şi device-urile smart. E fan apple, are iphone şi ipad, dă check-in în fiecare zi când ajunge la primărie şi îşi administrează personal contul de twitter. De apreciat. Între altele, am reţinut o replică ce mi-a plăcut : “rolul unui primar nu este să încurce, este să ajute ca lucrurile să meargă cum trebuie”. De asemenea, am aflat de la Emil Boc că se doreşte promovarea oraşului prin festivaluri şi este ţintită chiar şi poziţia de  Capitală Cultural Europeană. Despre Universitatea Cluj ne-a spus că nu se pot face foarte multe, echipa fiind în mare nevoie de investitori şi de strategie pe termen mediu, cel puţin.  Şi aici încheiem discuţia despre partea politică şi administrativă al turului de forţă printre brandurile din Cluj.

Primul brand vizitat a fost Farmec. Un brand de tradiţie, care rezistă pe piaţă încă de pe vremea ailaltă şi care pare să nu de-a semne de oboseală sau delăsare. Am aflat asta în momentul în care mi s-a spus că laptele Doina este top sales pe segmentul lui de piaţă. Sau când am aflat că gama Gerovital este produsă tot de Farmec. Şi ştiu multe tipe care aleg produsele astea în faţa altora, internaţionale. Ah, şi să nu uit, produc şi pentru Carrefour. Am fost lăsat să îmi fac singur after-shave-ul, parfumat cum vreau eu. Am reuşit să impresionez vreo 2 gagici cu el, dar asta e altă poveste.

Cei de la Farmec au reuşit să se menţină în picioare în continuare pentru că au ştiut să se adapteze cerinţelor pieţei, s-au orientat din mers către client, dar au reuşit să profite şi de ataşamementul şi nostalgia oamenilor faţă de brand.

Apoi turul a ajuns la Jolidon. Toată lumea a fost aproape în rai. Fetele datorită lenjeriei şi materialelor, iar noi de manechinele din cataloage.  Una peste alta, Jolidon a ajuns la o notorietate atât de mare înât foarte multă lume din România crede că este un brand străin. Bravo lor. Doar au cea mai mare secţie de design, au început să facă lenjerii din materiale non-toxice şi ţintesc să se lupte cu alţii mai mari, nu cu cei mai mici decât ei, aşa cum e şi normal. Au şi magazin online, momentan doar pentru România. Pentru străinătate urmează un pic mai încolo.

Prima zi de #clujbrandstour s.a încheiat cu o vizită la Electrogrup. Mie mi-a plăcut foarte tare la ei, mai ales că toate chestiile tehice prezentate acolo mi-au adus un pic aminte de vremea liceului, când băgam fizică şi electronică în stil barbar, câte 6 ore pe săptămână parcă.  Electrogrup e un jucător important pe piaţa constructorilor de infrastructură şi reţele electrice din România, acum construieşte un câmp de panouri fotovoltaice la Câmpia Turzii care va fi conectat la reţeaua naţională de electricitate. Faza tare la panourile fotovoltaice este că funcţionează chiar şi atunci când soarele este în nori. Celulele sunt sensibile la lumină, nu doar la razele soarelui. Plus că este şi energie verde. Mai mult de atât, din grupul Electrogrup face parte şi DirectOne cu a lor platformă Seenow.ro . Aici găsiţi o mulţime de filme româneşti si documentare care nu pot fi închiriate de pe torente. Sau, cum bine zice Ovidiu, e mai ieftin ca un abonament de cablu TV. Adică undeva între 1 şi 4 euro pe lună.

Pozele primei zile, pe facebook 
Dar hai că m-am întins cu vorba şi nu vreau să obosesc pe nimeni, ziua a doua o să o prezint în articolul următor 🙂

Cluj Brands Tour este un eveniment TVdece realizat cu spijinul Primăriei Cluj-Napoca.

Sponsori principali: FarmecNapolactUrsusJolidonElectrogrupArobsLiliac,
GimmyLumea lumânărilor.
Partener media: 24 FUN Cluj.
Parteneri:
Hotel AthosBistro MaitresseAutonom Rent-A-CarWebfactor

 

25

No Responses

Write a response