Suntem în 2018 și retailerii nu înțeleg cum funcționează online-ul

Anul de grație 2018. Pentru că m-am cam săturat de mers la cumpărături și cărat sacoșe, am început să caut soluții de cumpărături cu livrare.

Știam de Bringo, dar voiam să văd și ce soluții native există, ale retailerilor, ca să nu umblăm prin intermediari. Că așa mi se pare mie normal și corect și de 2018, să ai soluții dedicate cu care să interacționezi cu clienții tăi.

Am început cu Carrefour, care e praf și pulbere. Au o aplicație care se cheamă My Carrefour, o găsești în playstore. Eh, aplicația asta este foarte completă și corectă și complexă. Adică își îndeplinește obiectivele de „time on app” cu brio. Pentru că durează cam 15 minute să poți finaliza completatul profilului.

Apoi, dacă vrei să comanzi ceva online, ești aruncat într-un alt site, de data asta în browser, care se cheama carrefour-online.ro. Unde ghici ce? Ai nevoie de alt cont! Nu există login cu facebook sau cu google. Beton!

Mergem mai departe. Auchan. Asta e site-ul. O clonă după eMAG, unde sunt doar niște electronice și electrocasnice listate, cu titlul de prezentare. Pentru că toată lumea știe că Auchan este cel mai bun electro-store din Romania.

Ajungem la Cora. Aici e singurul loc unde să spunem că poți cumpăra online, dacă treci de chinul care se cheamă: „Crează cont!”.

 

La eMAG n-am intrat, pentru că lucrează cu Mega Image și eu la Mega nu mai calc de când voiau să-mi vândă un Ursus la doză cu 1 leu mai scump decât un Heineken.

 

Author: andrei

i was here first

9 thoughts on “Suntem în 2018 și retailerii nu înțeleg cum funcționează online-ul”

  1. De ce sa poti sa-ti faci cont cu Facebook sau Google la supermarket third party domne’? Ca sa vada aia ce cumperi si sa te spamuie apoi cu oferte de la “altii”?

  2. Sa nu uitam ca si in US, marile magazine nu se impaca bine cu online-ul. Walmart mai incearca, dar nu prea le iese.

    Retelele care se bazeaza pe magazine fizice au clientii lor si raman cu ei. Nu sunt interesati de dezvoltarea pe online. Amazon a pornit pe online si acum se duce si catre magazine fizice (vezi Whole Foods).

    Sunt doua chestii total separate.

    Aaa, ca pe la noi Cora, Carrefour sau altii incearca sa accepte, mai nou, si comenzi online si ca aplicatiile sau site-urile lor sunt niste mizerii demne de 2001, asta e altceva.

      1. Acum, pe subiect, n-ai cum sa ceri UX in 2018 de la niste companii preponderent offline. Cum nu te poti astepta ca toti publisherii online sa aiba SSL pe blog, chiar daca e gratuit.

        Muhahhaaha. E 1-1.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *