Soluții pentru decongestionarea traficului în zona Aurel Vlaicu- Pipera

Articol din categoria: andreiu

Treceam zilele trecute prin zona mai sus amintită cu mașina și m-am luat cu mâinile de cap. Foarte aglomerat traficul, în general oameni singuri în mașină care stau la coadă în trafic.

E jale, dimineața și seara cel puțin trebuie să stai foarte bine cu nervii ca să te aventurezi acolo. Și pe sus, și în subteran.

Știm cu toții pozele de pe net cu aglomerația de la metrou, cel puțin la Piața Victoriei este mai rău ca la pelerinajul spre Mecca.

Zona s-a dezvoltat incredibil de rapid acolo iar autoritățile nu dau nici un ban pe dezvoltarea cumva a infrastructurii de transport în zonă, chiar dacă an de an mai vin câteva mii de oameni în plus.

Înțeleg că la metrou e nasol și nu prea ai ce face. Dar ai soluții deasupra.

În Pipera ajung 3 linii de tramvai acum: 5, 16 și 36.

Linia 5 face legătura între Piața Sf Gheorghe și Băneasa. 16 merge tot de la Sf Gheorghe dar la Platforma Pipera. Tot la Platforma Pipera ajunge și 36, dar cu capăt opus la Republica.

Problema este că vin greu, sunt vechi tramvaiele și liniile zob. Aici ar trebui intervenit.

Făcut un proiect special, de maximă urgență, schimbate toate liniile de tramvai care ajung în zonă, create culoare rapide pentru ele ( cum este 41) și luate niște tramvaie de doamne ajută pentru liniile astea. Să știi că vine tramvai din 2 în 2 minute și te lasă în Pipera. Hai, 16 și 36 se mai blochează pe Maica Domnului, dar nu e o porțiune crucială.

Linia 5 trece pe lângă stația de metrou Ștefan cel Mare. Ar putea prelua o bună parte din călătorii de la metrou care schimbă la Victoriei. E suficient să muți stația de pe Tunari pe Văcărescu, exact la ieșirea de la metrou.

Mai mult decât atât, poți introduce linii noi, care să treacă pe la Obor, cu stație intermodală, cu metroul. O linie ar putea fi făcută pe traseul tramvaiului 1, dar care la Obor să meargă spre Pipera. Și ar aduna oameni pentru Pipera.

Aș face liniile speciale, gen express, unde să nu fie aplicabile subvențiile sau reducerile. Strict pentru zona aia.

Reparațiile la linie, făcute nu ca pe Pantelimon, nu ar trebui să dureze mai mult de 1 an jumate. Și am avea un trafic cât de cât normal, dacă oamenii ar avea condiții civilizate de transport.

Asta într-o capitală unde nu este prioritară catedrala nesimțirii neamului, ci ăia care dau bani la bugetul local și fac orașul să se miște.

6 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Andrei,esti nebun??? Sa facă treaba primăria capitalei?Pai atunci cu ce să mai cumpere panseluțe?! Tu zici bine dar pe noi practica si mită pentru partid ne omoară.

  2. #2 Comentariu nou

    O legatura intre 41 si Pipera. Foarte multi merg la metrou pt a ajunge la 41.

  3. #3 Comentariu nou

    Si eu care credeam ca linia 16 e pentru caministii de la arhitectura, nu pentru Pipera

  4. #4 Comentariu nou

    Oamenii singuri in masina sunt din cauza ca nu vor sa stea cate 30′ in statie asteptand un tramvai caruia nu i se inchid usile si geamurile, in care vara e cald si iarna frig. Deci, unica solutie: inc-o revolutie. Dar de data asta sa ne uimeasca primaria si sa fie una a transportului in comun! Este evident ca ai dreptate, ca solutii sunt, ca bani sunt, ca are cine sa faca proiectele dar ca nu are cine sa le propuna mai sus si cine sa le aprobe.

  5. #5 Comentariu nou

    Exact! doamna firea o sa aprobe plantarea a 1 milion de panselute intre sinele de tramvai si montarea a 2 milioane de borduri in zona pentru ca acei corporatisti non votanti sa aiba la ce se uita cand merg la munca.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.