Şmecheria, BAC-ul şi rezultatele aşa zis dezastruoase

Pe mine nu mă miră deloc rezultatele de la bac. Ba dimpotrivă, mi se par că reflectă foarte bine realitatea. Pentru că în ultimii ani, încă de când eram şi eu pe băncile şcolii, nu se mai acordă nici o importanţă studiului sau examenelor importante. De ce? Pentru că suntem bombardaţi zilnic cu informaţii despre oameni de “succes” semi analfabeţi, îl avem pe Gigi Becali ca model pentru o naţiune roş-albastră, o avem pe Bianca lu Bote, avem Clejanii şi mai ştiu pe cine. Toţi ăştia enumeraţi mai sus sunt exemplul clar că se poate şi fără şcoală, fără sacrificii sau studii superioare. Salam are saci de bani şi probabil nu a terminat 10 clase.

E cool să fii şmecher şi să nu îţi pese de şcoală. Dacă te finanţează ai tăi suficient încât să o poţi arde monden, cu atât mai bine.

Pe  lângă asta, apar tot felul de oferte ale şcolilor postliceale sau chiar ale unor facultăţi care primesc absolvenţi de 12 clase chiar şi fără diplomă de bacalaureat, deci de ce ne-am bate capul?

Dacă luăm în calcul şi situaţia de pe piaţa muncii, starea locurilor de muncă şi salariile pe care le primesc tinerii absolvenţi ajungem să realizăm că e degeaba să te consumi, când ai mirajul emigratului şi făcutului unui “ban grămadă”.

Degradarea sistemului de învăţământ nu a început de doi-trei ani, nu e vinovat Funeriu sau vreun alt ministru recent. Asta e o boală veche, începută probabil din avarismul unor profesori de materii sensibile, care au început să o lase mai moale la catedră pentru a atrage copiii la pregătire. Cine nu îşi permite, fie trebuie să se descurce singur şi să tragă tare, fie o să aibă probleme la clasă. Ştiu cazuri de profi care puneau beţe în roate celor care nu făceau meditaţii la ei.

Problema va continua aşa până când cineva se va hotărî să pună piciorul în prag şi să dea milităria jos din pod, când profesorii vor fi evaluaţi şi apreciaţi în funcţie de performanţele elevilor pe care îi pregătesc, până când materia şcolară va permite pregătirea exemplară a elevilor, nu prin tot felul de informaţii distribuite aleatoriu, care nu ajută cu nimic la dezvoltarea profesională şi personală, ci doar o presupusă cultură generală. În momentul în care sistemul de învăţământ liceal şi universitar va fi pregătit să formeze specialişti sau oameni cu o pregătire solidă într-un domeniu.

23

8 Responses

  1. Allure
    July 31, 2012
    • Andrei
      July 31, 2012
  2. Elena
    July 13, 2012
  3. Radu Ifrim
    July 10, 2012
  4. Geanina
    July 10, 2012
    • Andrei
      July 11, 2012
  5. stefan
    July 9, 2012
  6. Raluca
    July 9, 2012

Write a response