Scutești 40 de minute dacă alegi să cumperi online în loc de offline

Acum ceva vreme am fost invitat la prezentarea unui studiu realizat de către cei de la ASE, studiu care se referă la piața de e-commerce din România. O inițiativă lăudabilă de altfel, care ar fi de preferat să se repete. Înainte să discutăm despre studiu, aș vrea doar să punctez că prezentarea a avut loc pe 7 mai și azi suntem în 21 și cei de la ASE nu au fost în stare să urce un PDF pe site.

Revenind la studiu, că acolo avem și niște informații utile.

Am aflat că economia de timp este, în medie, de 40 de minute, dacă alegi să cumperi online versus dacă vrei să te duci să cumperi din magazin. Diferența de timp este dată de trafic, mers printre rafturi, stat la coadă, trafic din nou spre casă.

Ce poți face în 40 de minute? Multe, hai să ne punem mintea la contribuție.

În 2017, în România au fost 7,36 milioane de cumpărători online care au făcut, în medie, 8,7 achiziții per cumpărător.

În plus, modelul de afaceri specific e-commerce implică o pondere crescută a personalului cu studii superioare, iar astfel nivelul productivității muncii este semnificativ mai mare comparativ cu formele clasice. De aceea, acest model de afaceri permite remunerarea superioară a salariaților cu implicații pozitive inclusiv asupra valorii adăugate.

 Totodată, apariția e-commerce a dus la schimbarea modelului de afaceri al firmelor de curierat, inclusiv derularea de investiții importante pentru asigurarea profitabilității afacerilor. Ponderea vânzărilor provenite de la clienții de e-commerce în totalul vânzărilor companiilor de curierat a crescut constant și a ajuns la cca. 35-40% la finalul anului 2017.

Concluziile studiului sunt favorabile și micilor afaceri, pentru că principalul avantaj al comercializării electronice a produselor și serviciilor este acela al unei structuri mult mai flexibile a costurilor operaționale, iar pragul de rentabilitate are un nivel mai redus în cazul e-commerce, comparativ cu comerțul tradițional. Firmele care își desfășoară activitatea online pot fi mai repede profitabile și pentru că investițiile inițiale sunt minime.  Impactul este unul favorabil inclusiv asupra bugetului de stat al României și a fost cuantificat în cadrul studiului la peste 17,2 milioane de euro, din care 4,3 milioane de euro numai la nivelul anului 2016.

Astfel, 7,2 milioane de euro reprezintă contribuţii suplimentare plătite de angajaţi, 5,6 milioane de euro reprezintă contribuţii suplimentare plătite de angajatori și 4,5 milioane de euro – impozit pe profitul suplimentar obţinut.

Din punct de vedere economic și social, comerțul electronic aduce numeroase beneficii pentru grupurile vulnerabile (persoane cu dizabilități, persoane cu probleme temporare de sănătate, persoane în vârstă, mame cu copii mici) prin faptul că facilitează accesul la diferite produse, asigură o varietate mai mare de bunuri consumatorilor, asigură accesul la bunuri în zone mai greu accesibile și prețuri mai mici mai ales pentru cei cu venituri mai scăzute.

Studiul mai demonstrează și că e-commerce contribuie la dezvoltarea durabilă a societății. Impactul asupra mediului evaluat în cadrul lui indică aproximativ 400.000 de copaci salvați în România între 2014 și 2017, ca efect direct al emisiilor mai reduse de dioxid de carbon aferente cumpărătorilor care au comandat online în locul deplasării cu mașina pentru a realiza respectiva achiziție.

Exact cum spuneam la început, un studiu complex și complet, doar că nu prea avem acces la mai multe informații. Probabil e adminul site-ului în vacanță.

43

2 Responses

  1. tilharu_44
    May 24, 2018
    • andrei
      May 24, 2018

Write a response