Poate e nevoie de o schimbare în relația companii-agenții-bloggeri

Articol din categoria: andreiu

În ultima vreme am tot sesizat nemulțumiri, off-record, ale oamenilor din agenții, nemulțumiri legate de faptul că din ce în ce mai multe companii aleg să lucreze direct cu bloggerii, sau că bloggerii contactează direct companiile și astfel agențiile sunt șuntate.

E foarte posibil să se întâmple așa, chiar și eu discut cu oameni din companii ca blogger și cu bloggerii din poziția cealaltă, ca om din companie. Dar, în ambele cazuri nu fac asta pentru a șunta pe cineva și a-l sări din schemă ci pentru că fie mă cunosc personal cu interlocutorul, fie contextul e favorabil unui dialog direct.

Aici apare problema agențiilor. Poate ar fi bine să înceapă să realizeze că le-ar fi mai bine să funcționeze, acolo unde este cazul, ca un hub și un punct de întâlnire între client și blogger. Rol de mediere poate ar fi mai potrivit spre folosire, mediere care să presupună parte consultativă, atât pentru companie dar și pentru blogger.

Să fie un loc de întâlnire, lunar sau bilunar sau trimestrial, unde să se întâlnească toate 3 grupurile : client, agenție, bloggeri și să mai stea la o discuție, la un brainstorming, la un focus-grup., orice ar fi benefic și în scopul creșterii și dezvoltării de campanii mișto sau activări reușite.

Ideea asta mi-a venit marți, când am fost la Friends \ TBWA, să stăm un pic de vorbă. Ei ne-au povestit ce clienți au, cam ce idei de viitor le trec prin minte dar ne-au întrebat și pe noi, ca bloggeri, ce așteptări avem de la relația cu o agenție sau ce ne place și ce nu. O inițiativă foarte sănătoasă pentru relațiile de care vorbeam mai sus.

Ah, ca bonus, Friends \ TBWA face mâine un an de când Friends și TBWA au fuzionat, au un sediu mișto tare, fix în centru, la 8 metri deasuprea unei cârciumi vestite și la 10 minute de parcul izvor.

Și par hotărâți să facă lucruri mișto și multe și mari, ceea ce ne dorim tuturor din plantația 2.0

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    nu cred ca cineva sunteaza aici. doar ca au inceput si cei mai noi sa nu mai aprecieze faptul ca agentia cere clientului 1000 de euro pe un articol, din care plateste bloggerului 200 si restul sunt fee de succes. dupa care clientul se plange in piata ca bloggerii sunt scumpi, mai bine face o campanie pe facebook. unde vine aceeasi agentie si are grija de cont, pentru doar 3000E lunar. din care 3000, cu 200 plateste un alt blogger, sa se ocupe de cont. aaaand so on.

    • #2 Comentariu nou

      vinovat e clientul care da bugetul ala fara sa stie realitatea pietei. eu cand am lucrat prin agentie, fetele de acolo au fost mai mult decat corecte si au dat cotatia pt bloggeri la virgula. deci se poate si invers 🙂

  2. #3 Comentariu nou

    pai nu asa ne-ati invatat in toate prezentarile? Sa mergem cu proiectele la companii? Sa avem o relatie directa cu clientul? Nu asta face sms biz camp de exemplu? Nu pune in legatura directa bloggerul cu compania?

    O data ce s-a creat o relatie directa e greu sa mai intre si agentia. Ah, daca ideea este a agentiei atunci poate ca e altceva. Dar daca agentia este angajata doar pentru implementare si relatia cu bloggerul, treaba asta o pot face si oamenii de pr din companii. Mai ales ca multi dintre ei au lucrat in agentii inainte… tu de exemplu. 🙂

    In digital implementarea in majoritatea cazurilor e digitala. 🙂

    • #4 Comentariu nou

      eu nu am zis niciodata asta, in nici o prezentare, dar e alta discutie aici. perfect de acord, in digital se fac chestiile digitale, dar uneori e nevoie de un barometru si de un coordonator de joc, rol care ar putea fi preluat cu brio de agentii, nu doar ala de tocator de bani, cum zicea, bine, Cetin

Adaugă reply - Andrei

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.