Pentru o zi am făcut parte din echipa McDonald’s! Behind the scenes :)

Acum ceva vreme am fost membru al echipei McDonald’s în restaurantul din Dristor. Bineînțeles că nu am activat „full-time”, pentru că e nevoie de niște analize, de niște calificări pentru a lucra în industria alimentară, dar mi-am putut face o imagine de ansamblu despre ceea ce înseamnă un job la Mec.

Am avut un pic de noroc pentru că am fost preluat de Georgiana Eremia, care este manager trainee la McD ( adică se pregătește pentru liga mare) și care a avut grijă să-mi demonteze toate miturile și prejudecățile cu care am intrat. Aveți mai jos un video pe care l-am făcut cu ea la final de tură 🙂

Acum, din punctul meu de vedere, ce presupune un loc de muncă la Mec:

  • în primul rând disciplină. Totul este pus la linie, fiecare persoană trebuie să știe în orice moment unde se află orice produs.
  • tot la capitolul disciplină intră și supravegherea atentă a produselor care ies spre comercializare. De exemplu, un burger care nu este vândut în 20 de minute se aruncă. Ei își planifică destul de bine fluxul, așa că nu prea aruncă chestii. Adică rata de waist e de 1,2%.
  • media de vârstă în restaurantul de la Dristor este de 28-29 de ani.
  • turele se planifică și în funcție de evenimente sau de vreme. Dacă e meci sau dacă se strică metroul sau dacă încep școlile trebuie suplimentat numărul de angajați dintr-o tură.
  • restaurantul din Dristor are cam 90 de angajați acum, iar ideal ar fi undeva la 120! o sută douăzeci, da!
  • tot în Dristor există cam 15 crew traineri. Adică 15 oameni care se ocupă de trainingul celorlalți angajați.
  • un angajat McD are nevoie cam de 4 luni pentru a dobândi full knowledge
  • ca angajat nou, ai de parcurs multe traininguri și cursuri până să poți avansa.
  • la Dristor, în 2016 au fost peste 1 milion de clienți!

Pe lângă asta, ce-am mai aflat despre working la McD a fost că:

  • Peste 4000 de persoane lucrează în cele 68 de restaurante din ţară.
  • Pachetul salarial de intrare pentru un lucrător este de 33.000 lei pe an, începând cu ianuarie 2017.
  • În 2016, peste 500 de angajați au fost promovați în poziții superioare iar bonusurile acordate pentru performanță au crescut cu 15%.
  • McDonald’s încurajează performanța și se concentrează pe recompensarea angajaților prin acordarea de bonusuri individuale și de echipă.
  • McDonald’s se află în top 10 angajatori privați și a fost numit pentru trei ani la rând „Cel mai Bun Angajator din România”, conform studiului AON Hewitt Romania.

  • 1 din 5 angajați McDonald’s au peste 10 ani în companie, adică 20% din cei 4.000 de angajați.
  • În cei peste 20 de ani de activitate, peste 30 000 de persoane au urmat școala McDonald’s (în 2016 au fost pregătiți 1000 de tineri).

Intrebari în urma live-ului pe Facebook. Cele cu italic sunt puse exact așa cum le-am primit de la cei de la McDonald’s 🙂 

  • Cat la suta din cei 90 angajati sunt absolventi de facultate si lucreaza in domeniul in care au studiat? (ref. restaurant Dristor)

Majoritatea angajaților sunt absolvenți de facultate, dar nu lucrează neapărat în domeniul în care au studiat. La Mecnu există cerințe în acest sens. Când angajează oameni îi interesează în primul rând să fie dornici să învețe și să dezvolte, scopul  fiind acela de a-i pregăti să conducă la un moment dat un restaurant McDonald’s.

  • La Tulcea deschidem si noi un Mec?

Planurile de extindere a rețelei McDonald’s în România sunt ambițioase și întotdeauna au în vedere nevoile și cerințele clienților. Deschiderea unui nou restaurant McDonald’s presupune câteva proceduri care încep întotdeauna cu o cercetare minuțioasă a pieței în care urmează să fie deschis restaurantul. Dacă cererea este suficient de mare iar locul corespunde cerințelor de dezvoltare ale McDonald’s, se poate vorbi de un plan de expansiune într-o anumită zonă.Se uită cu atenție la toate orașele din țară în care nu sunt prezenți.

  • Ce planuri de dezvoltare aveti? Cate restaurante aveti acum? Veti merge si spre orasele mai mici?

Planurile de extindere a rețelei McDonald’s în România sunt ambițioase și întotdeauna au în vedere nevoile și cerințele clienților. Deschiderea unui nou restaurant McDonald’s presupune câteva proceduri care încep întotdeauna cu o cercetare minuțioasă a pieței în care urmează să fie deschis restaurantul.  În prezent sunt 68 de restaurante McDonald’s în 21 de orașe din România.

  • McSmile sunt impozitabili la salariul primit pe luna ce vine iti opreste bani.

McSmile este unul dintre cele mai longevive programe pentru angajații McDonald’s și o modalitate de a-i recompensa pentru efortul și munca depusă, dar și pentru rezultatele extraordinare pe care le au la locul de muncă. McDonald’s acoperă toate taxele pe care în mod normal angajații ar trebui să le plătească în momentul în care beneficiază de cadourile McSmile, astfel încât salariul acestora să nu fie afectat în nici un fel de aceste taxe.

  • Povestiti si de placintele alea. Cand expira, le aruncati? Sau schimbati ora cu ambalaju?

Produsele McDonald’s sunt făcute pentru a fi consumate calde și au parametri interni la care se raporteazp în pregătirea fiecărui produs. După ce a trecut termenul scris pe ambalajul plăcintelor, acestea nu se mai oferă clienților deoarece nu mai întrunesc standardele McDonald’s.

  • Cat de des se intampla sa plateasca cineva la McDrive si sa treacă linistit pe langă a doua fereastră fara sa isi ia mâncarea? Vreau să stiu daca sunt singurul.

În momentele aglomerate ale zilei au întotdeauna în vedere timpul clienților și se depune efort să fie serviți  toți în cel mai scurt timp, în special în restaurantele cu Drive.

  • Povestiti va rog si de mistery shopper.

Mistery Shopper este un program care contribuie la o evaluare corectă a performanței angajaților în restaurantele McDonald’s. Clienții misterioși fac vizite neanunțate în restaurante și verifică aspecte legate de buna desfășurare a activității colegilor, modul în care sunt întâmpinați și serviți clienții, nivelul de calitate al produselor, curățenia restaurantelor și zâmbetul oferit fiecărui client în parte.

  • Classic burger de ce nu ramane in sortimentul permanent?

Încercăm întotdeauna să venim în întâmpinarea nevoilor și dorințelor clienților noștri, iar diversitatea meniului este una dintre prioritățile noastre. Readucem constant în meniu produse care au avut succes în rândul clienților noștri și ne place să îi surprindem de fiecare dată cu produse pe care le găsesc doar la McDonald’s.

  • Daca nu ma insel, incercati sa gasiti furnizori cat de cat locali (cel putin din tara) pentru cartofi, salata, rosii etc. Impuneti niste specii de legume furnizorilor vostri pentru a mentine retetele identice la nivel international?

Susținem furnizorii locali și ne dorim să avem cât mai mulți în lista noastra. În prezent, peste 30% din ingredientele folosite în restaurantele McDonald’s din România provin de la furnizori locali: șunca de porc Angst din sandvișul McToast, laptele Albalact, gemurile și sucul de mere de la Râureni, oul de la Toneli – ingredientul-vedetă al micului dejun, salatele Eisberg și chiflele de la Frozen Bakery Products (fosta fabrica Titan).

Spre exemplu, chiflele ajung în restaurantele noastre din toată țara de la furnizorul nostru Frozen Bakery Products (fosta fabrica Titan), legumele și feliile de măr ne sunt furnizate de partenerul nostru local Eisberg, iar ingredientul-vedetă al micului dejun de la McDonald’s, oul, provine de la partenerul nostru Toneli.

Fiecare produs este preparat cu grijă, din ingrediente de calitate ce provin de la companii care sunt lideri în domeniul lor de activitate. Fiecare dintre furnizorii cu care lucrăm trebuie să îndeplinească standardele McDonald’s de calitate, trasabilitate și de creștere a animalelor.

Capacitatea furnizorilor McDonald’s de a distribui produse sigure și de o calitate care se ridică constant la nivelul standardelor noastre, precum și respectarea tuturor legilor și regulamentelor existente, sunt de o importanță majoră pentru asigurarea succesului continuu al sistemului McDonald’s. Un exemplu sunt cartofii prăjiți furnizați de partenerul nostru LambWeston din Austria, pentru care McDonald’s folosește soiurile Russet Burbank şi Innovator, un produs celebru pentru gustul său inconfundabil.

 

27

3 Responses

  1. mihai007
    February 26, 2017
  2. Sebastian Radu
    February 20, 2017
  3. cartus
    February 20, 2017

Write a response