Online: de ce nu cred în Google+?

g+

Observ în ultima vreme tot mai multe discuţii pe tema google+. Alex a scos chiar şi un ebook în care prezintă utilitatea reţelei pentru companii. Interesant, n-am ce zice, dar mi se pare că toată povestea asta cu avantajele prezentate nu are o aplicabilitate reală, cel puţin în piaţa din România.

Într-adevăr, facebook nu ştim cât o va mai duce, că toate au un sfârşit. Am spus şi acum vreo lună că tinerii fug din facebook către alte reţele sociale, unde sunt mai feriţi de reclame, de spam, de agresivitatea promovării şi vor un conţinut mai curat, aplicaţii mai userfriendly, mai catchy. De asta a crescut pinterest mult, de asta instagram e pe val, snapchat performează şi a apărut mai nou şi jelly.Nu va pleca nimeni din facebook să se ducă într-o clonă a lui, mai greoi de folosit, doar pentru că ajută compania X pe parte de SEO. Pe user îl interesează prea puţin de interesele companiilor.

Nimeni nu alege o reţea anume doar pentru că nu ştiu care brand e activ acolo. Şi tot push-ul pe care îl face Google pentru a promova şi a scoate un pic la lumină google+ mi se pare un fel de întoarcere a mortului de la groapă. Nu rezolvi nimic atât timp cât nu e interesant pentru useri, cât timp nu vei avea interacţiune şi engagement acolo.

Da, e ok, fa-ţi o pagină acolo, distribuie chestii pe care le ai de spus, mai câştigi un pic pe partea de indexare, dar nu te aştepta ca google+ să fie the next big thing. Pentru că nu are şanse decât la “The next big dead thing”.

Btw, îşi mai aduce cineva aminte de Buzz?

17

6 Responses

  1. Alexandru Ionut
    February 10, 2014
  2. Yamasha
    February 10, 2014
  3. Gabriel Ursan
    February 9, 2014
  4. Dolhescu
    February 8, 2014
  5. Andrei
    February 5, 2014
  6. Alexandru Negrea
    February 5, 2014

Write a response