Nu înțeleg strategiile de retenție care ignoră abonații

Articol din categoria: andreiu

Mă uitam la clipul ăsta de mai jos și îmi aminteam de perioada când era Mariana însărcinată și de mitocănia oamenilor, în general.

În particular, da, chestiile astea se întâmplă, cu precădere la Regina Maria ( care are super multe bube în cap și pe care le tratează cu indiferență) dar și la alte rețele de sănătate. Cine vine cu abonament stă în pending și este aruncat pe mai multe zile/săptămâni/luni dar dacă te duci să achiți consultația cash prinzi loc imediat, maxim în 2 zile. Pățit pe propria piele de câteva ori.

Cumva același lucru se întâmplă și la companiile de telecom, care au oferte infinit mai bune la prepaid decât la abonamente. Am vreo 5 prieteni care au renunțat la abonament și au o gălăgie de internet + nelimitat apeluri/mesaje și date free pe aplicații față de abonament unde îți dai un rinichi pentru mai mult de 10Gb de net.

Da, știu, la abonamente ai oportunitatea să iei un telefon la prețuri super preferențiale, doar dacă ești mort să iei ultimul model de iphone sau de samsung. Că acum se găsesc telefoane super bune la prețuri mai mult decât decente. Oneplus ( am de un an și merge excelent), Motorola ( m-am jucat cu el și e mai mult decât decent), LG și lista poate continua.

Înainte la telecom era comoditatea și pe asta se miza foarte mult. După 2 ani te obișnuiai deja cu numărul și era un efort prea mare să schimbi numărul, să anunți toată agenda, etc. Acum e super simplu cu portarea.

E absurd să îi ignori cu lejeritate pe cei care îți oferă veniturile sigure, în detrimentul celor volatili. E absurd și din punct de vedere business și al retenției și al user experience-ului.

Dacă nu mă credeți pe mine, citiți ce spun alții, care sunt experți ai domeniului.

 

 

7 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Chestia asta cu telefoane la prețuri preferențiale e puțin efect placebo. Dacă ai calcula prețul telefonului, vei vedea că prețul la abonamente nu e deloc preferențial. E un fel de rată pe care o poți face la oricare magazin (online sau nu) cu observația că la magazin alegi tu numărul de rate. Sunt pe cartelă de când am trecut la Orange (am avut abonament la Vodafone vreo 3-4 ani până în 2008 sau 2009) și de cel puțin 5 ani cartelele au opțiuni mai bune. Pentru că vreau să am minute și gigabiți în roaming am mărit opțiunea la 10 euro cât este acum. Nici măcar ultimele telefoane nu au prețuri mai bune la operatorii de telefonie, se pot lua cu niscaiva bonusuri de la magazinele online.

    Legat de Regina Maria, am avut un fel de struțo-cămilă de abonament de la muncă pe care nu-l puteam folosi pentru că era inutil. Noi nu avem sediu în Galați și oricum eram nevoiți să plătim pentru orice investigație cu analize mai multe decât analize la sânge. Am avut asigurare medicală prin Allianz Țiriac la altă firmă și era foarte, foarte utilă și bine pusă la punct. Acum avem din nou asigurare medicală prin Allianz Țiriac.

  2. #2 Comentariu nou

    Digi Mobil, abonament, 3.33€ pe luna, 50GB net, nelimitat minute, 1 cent sms. Toata lumea foloseste WhatsApp, iMessage, Messenger deci … costless.

    Cu semnalul stau chiar bine, mult mai bine fata de acum 3 ani.

  3. #3 Comentariu nou

    E o întrebare pe care-am pus-o și eu de fiecare dată când m-am întâlnit pe la traininguri cu oamenii din telecom. O singură dată m-a lămurit cineva c-o explicație care pare validă. La abonamente tu plătești contravaloarea convorbirilor pe care le efectuezi luna viitoare. La prepay înainte, întotdeauna. Atunci, din cauza pieței noastre specifice (predispusă la tot felul de mânării și manevre), este mult mai simplu și mai sigur să ofere prețuri mici atunci când știu sigur că încasează banii înainte. Nu are treabă cu retenția, cu nimic altceva. Eu de exemplu am preferat să mă întorc la abonament că mi-e mult mai simplu să-l achit direct din firmă fără bătaie de cap, altfel stăteam în fiecare lună să bifez/debifez opțiuni și alte căcaturi.

    • #4 Comentariu nou

      nu stiu cat se sustine, pentru ca, as far as i remember, si la abonament te puneau sa platesti prima luna in avans. or so

    • #5 Comentariu nou

      Da, dar la abonament când depășești convorbirile, le plătești luna viitoare. Pe PrePay nu vorbești nimic dacă nu plătești înainte. Și tre’ să discuți cu niște oameni de prin telecom să-ți zică cam câți rău-platnici au cu convorbiri făcute prin roaming sau altele și cam cât din sumele alea recuperează. Cam asta e ideea.

  4. #6 Comentariu nou

    Nu cunosc zona telecom dar la clinicile private fiecare abonat are un istoric care e utilizat atât re-negocierea pachetelor (firme, de regulă) cât și la programări.
    Asta după ce clienții fără abonament au prioritate absolută.

    Pur și simplu se discută în termeni de „dacă achitați se poate mâine, dacă vreți pe abonament nu avem locuri interzise următoarele 2 luni”.

    It’s just business, as usual.

  5. #7 Comentariu nou

    cash now vs cash later

Adaugă reply - Vali

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.