Misoginism de conferință

Joi a avut loc prima zi de la Digital Marketing Forum, conferință de tradiție, organizată de Evensys.

Destul de interesant, mi-a plăcut de Raluca Kișescu de la Avon, de Rob Khazzam de la Uber și discuția de la Digital Clinic, cu Radu Ionescu, Bogdan Nițu și Doina Costache de la Google. Ca minusuri: încă se insistă pe speakeri care fie nu au ce spune, fie nu au talent de orator, fie e mai bine nu se apuce să vorbească, dar nu comentez asta, e decizia organizatorilor, ei știu mai bine.

Dar, ce am observat la DMF, și anul ăsta, la fel ca și în anii trecuți, este nivelul scăzut de dedicare sau implicare al participanților. Am văzut foarte multe dudui în sală, apăsate greu de povara funcțiilor pe care le poartă (digital și completați voi cu ce vreți de la entuziast, specialist, expert, and so on) care vor să iasă în evidență și se înscriu la cuvânt, în sesiunile de Q&A de după prezentări.

Numai că. odată ajunse la cuvânt, își pun limba pe moațe, încep să vorbească cu a din e și uită să se prezinte. Și de cele mai multe ori iau microfonul doar să se audă vorbind, pentru că fie nu pun nici o întrebare pe subiect, fie fac doar o recapitulare a celor discutate anterior.

Asta cu recapitularea am trait-o live, în sesiunea de Digital Clinic, când, după 20 de minute de discutat despre experiența pe care trebuie să i-o oferi utilizatorului și fanului tău, o tipă (aș vrea să știu cum o cheamă, dar nu) a luat microfonul și timp de 5 minute a recapitulat ce au spus antevorbitorii săi.

De ce? De ce acolo? Nu mai bine prin alte posturi și trimitem la conferință pe cineva mai potrivit/pregătit? Clamăm peste tot că avem nevoie de o piață care să se dezvolte și să crescă, altfel vom muri cu toții săraci, dar schimbarea trebuie să vină de la fiecare dintre noi. Pentru că altfel, nu vom face altceva decât să ne lamentăm că nu merge și nu se poate.

Poate sunt eu deplasat și visător pentru că încă am convingerea că evoluăm și mergem în direcția bună. Numai că am merge mai repede și mai bine dacă am trage toți spre aceeași direcție, am munci mai mult și am contribui cu know-how și expertiză pe domeniu. Dar pentru astea e nevoie de mai mult de atât, nu e suficient doar să vii o zi la o conferință de digital pentru a te numi expert. Sau expertă entuziastă online.

diva via shutterstock

 

16

One Response

  1. Arhi
    February 28, 2015

Write a response