ING a fost jos o jumătate de zi. Să ne învățăm minte

Articol din categoria: ca la noi

Ieri ING a fost down cam jumătate de zi, timp în care nu au funcționat nici bancomatele, nici pos-urile, nici aplicațiile de web sau mobile banking.

O grămadă de oameni s-au inflamat ( pe bună dreptate) pe internet și plângerile au curs lanț la adresa lor. Ăsta e un revers al medaliei, în momentul în care tu ai cei mai mulți clienți tineri și cu acces la net.

Au revenit seara târziu cu un mail evaziv, în care se explică cum că ceva cu furnizori și investigații și eforturi. Chestii care nu interesează pe nimeni, absolut pe nimeni.

Explică-i ăluia care a încercat să plătească coșul de la hypermarket și nu a putut că tu faci nu știu ce eforturi să rezolvi.

Ce învățăm de aici? Că ING merge pe mâna unor IT-iști care gândesc ca toți ai noștri, nouă nu ni se poate întâmpla, lasă că merge și așa.

Și că nu există un plan de criză, la nivel de intervenție, PR, comunicare and stuff. Aveau în mână toată mașinăria de făcut spam, sms, push alerts, mails și au preferat să meargă pe burtă.

Au reacționat pe facebook și twitter când a escaladat problema. Jos pălăria pentru cine la face social media.

Și încă o chestie: frate, hai să ne mai ținem banii și offline. Adică la saltea, cash, peșin. Pentru că pot veni la un moment dat niște situații d-astea în care să rămâi în curu gol pentru că ai toată încrederea în plastic money.

Și mă mai gândesc la o chestie: având în vedere câte comisioane plătesc eu la ING pe persoană juridică, faptul că nu mi-am putut accesa banii vreo 6 ore n-ar trebui penalizată cumva, poate chiar prin OPC?

ing

 

7 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Persoanele juridice nu se pot adresa către OPC

  2. #2 Comentariu nou

    In afara de niste raspunsuri aproximativ copy/paste usor adaptate ce-au facut pe social media? Raspunsuri cu aceleasi „facem eforturi, nu te supara pe noi”. Mi s-au parut penibili rau.

  3. #3 Comentariu nou

    @Laura: ce ar fi putut face social media mai mult? Sa repare servere nu poate, sa se ducă din 5 in 5 minute sa întrebe cat mai durează iar lungea timpul de rezolvare…

  4. #4 Comentariu nou

    Daca ai un contract cu ei prin care sa se stipuleze clar ca iti garanteaza funcționarea sistemului de carduri 99,9% din timp atunci te poti gandi la penalizari/compensari. Daca nu ai asa ceva, esti in aceeasi situatie ca un abonat ENEL sau RADET: nu merge dom’le, lucram cu viteza etc. Referitor la comisioane, oriunde te duci (la o alta banca) le vei plati si acolo, mai mari sau mai mici, dar tot vei plati.

  5. #5 Comentariu nou

    @Mihai: chiar si asa, 10 ore pe an se incadreaza lejer in acel 0.1% de downtime.

  6. #6 Comentariu nou

    La ING aproape toate comisioanele sunt zero asa ca sunt de preferat fata de alte banci. Mergeti la o banca 100% romaneasca CEC bank sa vedeti acolo comisioane si „amabilitate” la functionarii bancari, vezi si situatia de la Zalau unde au furat din banii deponentilor.

  7. #7 Comentariu nou

    Andrei, de cele mai multe ori sunt de acord cu tine, dar de data asta pot sa iti garantez ca s-au miscat impecabil, cu mare atentie la prioritati. Cel mai important era sa repuna serviciile pe picioare, in timp ce clientii lor au fost informati de situatie. In conditiile in care ei chiar au apelat la un disaster recovery plan deoarece serverele de productie cat si cele de backup au fost afectate de incident, s-au miscat uimitor de repede cu un restore din backup pentru serverele mission critical. Ulterior si-au asumat toata vina si vor compensa toate daunele provocate clientiilor. Mie mi se pare ceva de respectat, nu motiv de a schimba banca. Din contra, stiind ca se misca atat de bine intr-un caz de amploarea asta, nu imi fac probleme pentru alte posibile intamplari.

    Ps. Crezi ca vreuna din companiile la care ai lucrat si-ar fi revenit mai rapid si ar fi avut o comunicare mai buna cu publicul?

Adaugă reply - Honey

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.