Incredibilul sistem românesc.

UNU.

Dimineață mă duc până la CASMB să rezolv niște probleme doamnei, că trebuie să le iei din timp, mai ales că prin septembrie se anunță vremuri aglomerate.

Ajungem la un ghișeu, stăm să ne gândim, discutăm cu o doamnă ( draguță de altfel și amabilă, cred că era nouă în breasla bugetarilor) aflăm ce trebuie de făcut și că trebuie să plătim 41 de lei nu știu ce reglare, whatever, nu asta e important.

Ok, hai să plătim. Mă duc la casierie? Ntz, la Brăila, că așa se plătește, în zona unde este domiciliul.

Păi nu e același sistem? Nu e același buget? Nu e aceeași Casă de Asigurări de Sănătate?

Ba da, dar nu puteți plăti decât acolo, așa e sistemul.  ( draci, urlete, sfinți invocati și divinități pogorâte).

 

DOI.

După CASMB plec la ANAF sectorul 6 care e de fapt în sectorul 1, pe Popa Tatu. O clădire infectă, lucește de jeg tot acolo, nu cred că a văzut vreun strop de apă în ultimii 121434 ani.

În fine, mă uit de jur împrejur și mă gândesc la care din cozi să mă asez, pentru că nu aveam pe nimeni pe care să întreb unde se depune declarația 150. Stau la o coadă, întreb pe cineva și mă îndrumă spre altă cameră.

Merg la camera E5, stau la coadă, intru, dau țipla cu acte unei doamne inspector și îi zic că m-a trimis contabila să depun declarația asta.

Aici apare funcționarul public, lepra bugetară, parazitul pe care îl știm noi cu toții, ăla care caută orice motiv să te întoarcă.

Fără ca măcar să scoată actele din țiplă, se uită peste prima pagină și vine replica :

„ah, dar nu e bine”.

”De ce nu e bine, doamnă?”

– „Păi aici scrie Cismaru Andrei”

„…așa…”

„Păi domnul Cismaru tre să vină personal să le depună, să revină dumnealui”.

„Heh, eu sunt Andrei Cismaru, în persoană”

„Ah, am crezut că v-a trimis contabila să depuneți pt altcineva”.

Și m-a rezolvat.

Fantastic. E fantastic cum le este scris în ADN să nu te ajute, să fie nesimțiți și indolenți peste măsură.

Aștept cu interes clipa când vor fi înlocuiți cu softuri și vor trebui să se apuce de muncă la privat. Să vadă cum e cu client service, cu customer care, cu lucrat 8 ore pe zi, cu chestii d-astea utopice pentru ei.

Un sistem bolnav, care nu se va face bine niciodată. Niciodată.

12

5 Responses

  1. Marian
    July 21, 2016
  2. stefan
    July 20, 2016
  3. Cosmo
    July 20, 2016
  4. Marius
    July 20, 2016
  5. Mihaela Savu
    July 20, 2016

Write a response