La final de campanie: câteva observaţii

vote

Gata, s-a dus. Duminică se termină toată hărmălaia, vedem încotro o luăm şi vom putea face unele predicţii despre ce ne aşteaptă. Da, recunosc, am susţinut-o în primul tur pe Monica Macovei şi acum voi vota împotriva lui Ponta.

Din colţul meu de social media, în campania asta, lucrurile au fost destul de interesante. S-a văzut o mobilizare extraordinară în mediul online pentru Macovei. Din păcate, nu s-a reuşit coordonarea acestei emulaţii într-o singură direcţie. Doar eu am fost în 2 grupuri separate de facebook care gândeau strategii şi desenau arhitecturi de campanie, fie online cât şi offline. Total greşit, din punctul meu de vedere, că liderii grupurilor nu au reuşit să găsească un numitor comun.

Oricum, e îmbucurător că s-a întâmplat mobilizarea asta. Înseamnă că nu e totul pierdut şi mai avem o şansă.

 

Tot de aici, se vede clar că online-ul este în proporţie covârşitoare votant de dreapta. Sau mai bine zis, e votant împotriva stângii. Total invers faţă de ce se întâmplă în sate. Asta e avantajul de a avea acces la informaţie, la surse multiple din care să îţi iei cunoştinţele. N-o să afli niciodată de la Antena3 ce nenorociri fac baronii PSD, pentru că ei sunt un post de jurnalism independent. În online afli, chiar dacă nu o cauţi tu, te izbeşte ea la un moment dat.

Acum se vede cât de mult contează digitalizarea ţării. Da, pentru că suntem în topuri la calitate şi viteză şi costuri la internet,  vom avea un public mai luminat, mai informat, mai puţin dispus să înghită orice promisiune făcută de vreunul dintre candidaţi. Avem deja 10 milioane de conexiuni la internet şi mai mult de 7 milioane de conturi de facebook. E mult, e bine, poate încă nu e de ajuns. Dar cifrele vor creşte.

Mai sunt vreo 2 generaţii de trecut până să ajungem la momentul în care să putem spune că electoratul destupat la minte, digitalizat, este mai mare, numeric, ca cel semi alfabetizat. Dar sunt optimist şi încrezător că vor veni vremuri mai bune, peste 5-6-10 ani. Depinde numai de noi când.

De precizat că nici unul dintre staff-urile de campanie nu au înţeles că în social media nu îţi merge cu cioara vopsită. Nu poţi folosi canalele doar ca un vehicul pe care să-l foloseşti doar în scopul publicării unor texte seci. Nu, aici continuitatea şi interacţiunea contează. Nu poţi veni din 2 în 2 ani să rogi lumea să te voteze, tu nefăcând nimic în restul timpului. La fel de bine nu îţi poţi însuşi rezultatele altcuiva ca fiind ale tale pentru că publicul te taxează. Chiar fiind prim ministru.

 

vote via shutterstock

9

One Response

  1. dragos
    November 15, 2014

Write a response