Faliment uşor şi lent


Ieri am fost să aştept pe cineva la gară. Nici un tren nu a ajuns la timp, ba mai mult, întârzieri peste întârzieri, de mai bine de jumatate de oră pentru distanţe scurte. Nu mai spun de trenurile internaţionale. Am pus poza şi pe facebook şi am avut parte şi de reacţii ostile, cum că să ofer soluţii nu să trag concluzii.

Da, soluţia este desfiinţarea unei companii energofage, care de foarte mulţi ani încoace nu face altceva decât să acumuleze datorii la stat, care mai apoi îi sunt şterse cu buretele şi să îşi trateze călătorii ca pe nişte animale. Pentru conformitate, să ne amintim de datoria de 1 miliard de euro ştearsă sau de impertinenţa cu care un director din CFR a declarat astă iarnă că nu va taxa suplimentar călătorii unui tren pentru că ruta spre Bucureşti a fost deviată un pic. Asta după ce trenul respectiv fusese blocat timp de 24 de ore între nămeţi.
Bineînţeles că este vina vremii de afară, indiferent dacă vorbim de iarnă sau vară. Nu e vina noastră, niciodată. Ciudat e că în alte ţări nu se întâmplă la fel, deşi tot caniculă sau ger e şi la ei.

Din moment ce în ultimii 20 de ani s-au făcut numai investiţii de mântuială, doar ca să luam ochii fraierilor, când a durat 7 ani o lucrare de reparaţie a liniei Bucureşti-Constanţa sau când viteza de deplasare a ajuns mai redusă decât era în anii 30, atunci e clar că ceva nu merge cum trebuie. Şi când nu merge, trebuie luate măsuri. Eu personal aşn desfiinţa CFR, aş concesiona liniile şi gările unor companii private, cu condiţia să investească pentru un trafic feroviar civilizat.

În timp ce trenurile întârzie cu orele, multe din ele sunt adevărate cuptoare pentru că instalaţia de aer condiţionat nu merge sau nu face faţă, când prizele mai mult nu merg, unele companii de transport au introdus chiar şi wireless în autocare.

14

One Response

  1. Claudiu
    July 16, 2012

Write a response