Expertiza românilor la orice. Etapa pe BlackFriday

Articol din categoria: andreiu

Aproape s-a mai dus un Black Friday. Ca de obicei, a ieșit scandal, ca de obicei au fost oameni care au știut ei mai bine cum ar trebui să se facă business sau cum ar trebui să fie prețurile.

Avem aici niște exemple de intelectuali de pe reddit, mai avem aici un alt expert în ecommerce  și mai pun eu bonus o poză cu un finanțist care spune că prețurile trebuie să fie alea „care trebuie” nu care sunt.

În fine, trecem de părerologia oamenilor de pe net și ajungem la niște concluzii trase la cald, imediat după:

  • De urlat, de obicei, urlă „săracii”. Vânătorii de reduceri de 95%, care de obicei caută produse middle end, dacă nu chiar low ends. Allview, Evolio și altele.
  • Nici un client de Apple, Samsung sau PlayStation nu am văzut să urle „hoților” la nici un retailer pe facebook. Oamenii știu valorea produselor și o reducere de 10% e decentă pentru ei.
  • Habar nu am avem ce înseamnă economie, retail, etail. Zero, vax albina. E bine că insistăm să facem latina în școli, dar nu avem noțiuni elementare de economie.
  • Oameni de la care ai avea pretenția că știu chestii de online și se pricep cât de cât, turbează ca animalele când văd un site jos. Nu pot procesa informația că un site care sare de 100k de useri simultan s-ar putea să se înțepe din N motive.
  • Ne trebuie o lege care să ne garanteze prețuri de maximum 10 lei la orice produs de BF. Hai 15, dacă vorbim de apartamente sau Aston Martin. În rest, plafonul maxim să fie la 10.

 

E un drept fundamental pentru români să aibă site-uri funcționale, reduceri bune și în general să le se cuvină totul, cât mai ieftin, dacă nu chiar gratis.

 

24 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    10-20% la cumpărături de 1.000 lei e o reducere bună. la unele prinzi 30% și atunci ești chiar OK.

    • #2 Comentariu nou

      25% la i5 6400 ala a intrat. si nici nu s-a aruncat lumea la el, pe la 11 inca era disponibil.

    • #3 Comentariu nou

      10% la cumparaturi de 1000 de lei e 100 de lei reducere, adica produsul e 900 de lei. Crezi tu ca merita sa te chinuiesti sa iei ceva cu 900 d elei in loc de 1000?! Nu.

    • #4 Comentariu nou

      dar pt ce suma „merita” sa te chinui? si ce presupune mai exact acesta chinuiala? sapi un canal dunare-mare neagra, stergi de praf un camion de carbuni?

      tu pentru ce suma te dai dimineata jos din pat? dar fara sa pui la socoteala bonurile de masa.

    • #5 Comentariu nou

      nu pentru 10% baws

    • #6 Comentariu nou

      Apple? Orange nu a avut niciun produs Apple la reducere!
      Samsung? Orange vinde pe perioada BF Samsung s7 edge mai scump cu 50€ decat in rest.
      Emag? Samsung s7 edge redus de la 2900 la 2800. Sincer pentru 3% reducere de BF ii bag in masa urgent! Exemplele pot continua…

  2. #7 Comentariu nou

    1. De urlat de obicei urla aia care se informeaza asupra preturilor. Black Friday e o idee, un concept in care totul se reduce la „cele mai mari reduceri din an”. Cand vezi ca nu sunt cele mai mari reduceri si stii ca au mai fost reducerile astea, nu se mai numeste Black Friday. Atat.

    2. Lumea a primit fericita vestea de Xbox si Playstation la reducere pentru ca erau reduse ca niciodata pana acum, ADICA Black Friday. Asta e tot. Ah ca n-au fost stocuri si n-au prins toti, alta problema care intr-adevar e greu de inteles pentru multi.

    3. Nu sunt notiuni de economie, sunt chestii de logica. Nu e ok sa vezi pret de Black Friday MULT mai mare fata de cel dinainte. Ah ca variaza cu 10-15% in functie de furnizor, alta treaba, dar sa ajunga pana la 50% devine insultator. Pe partea de tech/gadgets cel putin eu n-am vazut produse sa se scumpeasca deodata, pentru ca astea de obicei se depreciaza, ca asa e piata.

    4. Oamenii turbeaza pentru ca au niste asteptari, nu pt ca li se cuvine lor ceva. Wow, primii care au adus Black Friday, cei care ne-au scris un ghid de supravietuire, conferinte, prezentari, cifre, bugete, mama mama ce o sa fie. Stii e ca atunci cand te lauzi in CV ca faci naveta spatiala si la fata locului e ceva din hartie la scara mult mai mica. Te-ai cacat pe tine.

    5. Ne trebuie o lege care sa-i verifice pe retaileri sa nu mai manance atata cacat in stanga si in dreapta. E plin netul de magazine cu reduceri banale, reduceri care au mai fost de N ori pana de Black Friday, reduceri care pleaca de la preturi de baza care n-au fost vreodata la acel pret, decat 1, 2 zile pe luna din moment ce O DATA LA 2 SAPTAMANI sunt campanii de reduceri cu nume cat mai penibile.
    In concluzie, retailerii romani s-au pisat pe ea de idee de black friday cu black friday de vara si alte concepte de cacat. Au distorsionat tot de-a lungul anului iar la sfarsit cand e ziua decisiva fac un mare flop.
    Dar nu conteaza, astia care se plang sunt putini, prostii care cumpara sunt multi.

  3. #8 Comentariu nou

    1. Eu sunt expert in taguri si observ c-ai pus cam multe aiurea 😀
    2. Problema pe care am sesizat-o eu la eMag nu tine de faptul ca le-a picat siteul de BF ci ca a iesit ala de la EasyHost cu vreo 2 saptamani inainte si a declarat la ZF ca e smecher, iar practica i-a dovedit contrariul si ca se repeta erorile din anii trecuti. Nu sunt expert in domeniu, dar stiu ca altii pot sa tina sus sute de mii de unici fara probleme, iar de gatuit s-au gatuit aproape toate siteurile care au anuntat reduceri. Dincolo de asta zic ca e in interesul eMag si al altora ca siteul sa fie disponibil pentru ca instabilitatea duce la o rata de abandon mai mare decat de obicei.
    3. Lipsa unui minim de cultura economica se datoreaza si marketigului facut. Cand faci reclame agresive cu „fine print” si transimiti omului ca vinzi totul la 10 lei cand de fapt vinzi la 10 lei doar ce era 15 lei e normal sa primesti un feedback dinasta pentru ca statistica ne-a dovedit deja ca aproape jumatate sunt analfabeti functionali, adica nu intelegem ceea ce citim/auzim.
    4. As putea sa-ti aduc om care sa-ti spuna ca produsele Apple sunt naspa si overrated chiar si la reducere si asta pentru ca el n-a avut niciodata Apple, dar a vazut un video pe Youtube. Ori lucrul asta se aplica in orice context comercial, chiar si acum de BF, iar produsele ieftine se adreseaza maselor ce cred ca ala care-i scump e scump doar fiindca tre’ sa se imbogateasca aia.

    • #9 Comentariu nou

      la #1 era vorba de taguri „li”, dar si-a luat strip 😐

  4. #10 Comentariu nou

    Eu mi-am luat o autofiletanta de 12v de Bosch. Am prins-o la 199 cu tot cu setul de bituri. Știu ca doar mașină era în jur de 350 lei și setul ala în jur de 70, e ok.

  5. #11 Comentariu nou

    E nebunie mare cu Black Friday in Romania, pe amazon sunt produse cu 50% discount si nu se termina stocurile in 5 minute. https://www.amazon.co.uk/gp/product/B0042EU3A2/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
    vs
    http://www.compari.ro/friteuze-c4109/philips/hd9220-20-viva-collection-airfryer-p44524255/

    • #12 Comentariu nou

      plm, tu esti fix ala de care se vorbeste in punctul 3.
      Compari produs aflat in oferta BF amazon cu produs la pret normal, ne-redus, fara promotii.
      Uite pretul produsului fara promotia de BF: http://imgur.com/a/d94xm. Unde mai pui ca mai sunt si taxele de tranport pana in Romania in jur de 20 de lire pt produsul asta. Plus ca nu iti doresti sa ti se strice. Ai idee cat de amuzant este sa trimiti o friteuza pana in UK pt garantie? Recomand masini de spalat si frigidere eventual.

    • #13 Comentariu nou

      mobila de dormitor? 😀

    • #14 Comentariu nou

      Am comparat pretul cu cele din Romania, garantia este europeana, transportul a fost fix 15 lire

  6. #15 Comentariu nou

    democratie, pc, pula mea,

  7. #16 Comentariu nou

    Eu am luat la 519 lei un aparat de sudura si un prelugitor de 50 mt( rola cu 4 prize ).
    Doar aparatul la pret normal e +550 lei. Rola e +-250 lei.
    Ma declar multumit 🙂

  8. #17 Comentariu nou

    Comandat 2 produse in val totala de 5000 lei, reduse cu 1000 lei, azi dimineata le-am avut deja la poarta! Nici nu aveam bani scosi de pe card ca nu credeam ca vin asa repede:)) nemultumirea mea a fost la o comanda mai mica , de 60 lei, care am vrut sa mi-o livreze in una din cele 2 showroomuri din cluj sa nu platesc si livrare. Dar supriza! Niciuna din locatiile din cluj nu erau active, nu se putea selecta, cel mai apropiat pct de livrare era intr-o comuna din apropriere ..

  9. #18 Comentariu nou

    1.Si pentru mine e decenta o reducere de 10-15%. Mi-am cumparat de la F64 un obiectiv cu reducere de 19%, asta pentru ca stiam cat valora el inainte. Si l-am luat chiar daca a mai avut aceeasi reducere si acum 2 luni. Nu pretul era problema mea, ci reducerile care sunt facute pe bune sau nu. Mi se pare cam aiurea ca la anumite produse sa ajungi aproape de a dubla pretul ca apoi sa spui ca ai super reduceri si asta am vazut la eMag de Black Friday, acum 2 ani mi-am luat un laptop cu o luna inainte de BF mai ieftin cu 200 de lei.

    2.Ok, nu am experienta in ecomerce, dar stiu ca un site pica daca intra multi oameni pe el. Cu toate astea, pe mine nu faptul ca a picat site-ul m-a deranjat, ci cum a gestionat eMag treaba asta. De exemplu, daca produsele din cos erau rezervate timp de 5-6 minute si raspunsurile din partea paginii eMAG erau mai la obiect, cred ca era mai ok

  10. #19 Comentariu nou

    Pentru 10% nu merita sa stau nedormit la 5, sa imi fa cliste, sa dau refresh. Pt 10% adica ca 3000 de lei o reducere de 300 imi cumpar produsul oricand. Daca am 2700 de lei, am si 3000

    • #20 Comentariu nou

      Fix mentalitate de sărac.

  11. #21 Comentariu nou

    Adica, magazinele vand de sute de milioane de lei, iar romanii, ai dracului de nesimtiti! au pretentia ca acele siteuri, unde lasa ei banii, sa mearga! Unde s-a mai pomenit asa ceva!

    Prost articol, in nota celui care l-a scris… am intrat de la arhi aici, dar nu se va mai intampla.

    • #22 Comentariu nou

      da boss, pentru ca il platesti pe ala sa tina site=ul sus. ii dai bani de servere, de hosting, de resursa umana, de tot. bine boss, ajungi ceo

    • #23 Comentariu nou

      da boss, chiar asa, un magazin pe nume Emag traieste din vanzari … online, mare mirare mare, revelatii demne de bloggerii romani

  12. #24 Comentariu nou

    Pai si-atunci ei de ce se promoveaza cu promotii gen pana la 80%? Sau trebuie sa stim din oficiu ca stai, ca retail.

Adaugă reply - mihai

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.