eMAG: în 2016 traficul de pe dispozitivele mobile a depășit cu 26% desktop-ul

Avem niște cifre oficiale de la eMAG, care arată comportamentul clienților și cum se desfășoară aceștia în funcție de dispozitivele pe care le folosesc.

Cumva previzibil, telefonul devine din ce în ce mai folosit, aproape indispensabil, iar traficul de pe desktop se duce rapid la vale.

Astfel, avem următoarele:

În 2016, peste 151 de milioane de vizite înregistrate pe site-ul eMAG (55% în medie din traficul total) au venit de pe smartphone și tabletă, în creștere de 2,2 ori față de anul precedent.

Traficul total eMAG a crescut considerabil (+63%) față de 2015 și a ajuns la 270 de milioane de vizite, cu două luni, septembrie și decembrie, în care mobile-ul a adus peste 60% dintre acestea. Evoluția este dublă față de estimările inițiale.

În ultimii doi ani, vizitele de pe dispozitivele mobile au crescut de cinci ori, depășind atât ca ritm de creștere, cât și ca valoare absolută evoluția traficului de pe desktop. Comparativ, desktop-ul a adus aproximativ 120 de milioane de vizite în 2016, cu 23% mai mult față de anul precedent.

Cele mai multe comenzi plasate de pe dispozitive mobile, 62%, au fost făcute de persoane care au până în 35 de ani.  


Chiar dacă utilizatorii folosesc în continuare preponderent browserul de mobil, aplicația eMAG a înregistrat o creștere semnificativă, peste browser, de 175% și a adus 41 de milioane de vizite.

Clienții o preferă pentru ușurința și flexibilitatea cu care pot comanda, numărul mare de produse într-un singur loc, modulul de search, urmărirea statusului comenzilor, alertele primite și plata cu un click (swipe).

Raportat la sistemul de operare, utilizatorii folosesc cel mai des smartphone-uri sau tablete cu Android, care a adus 78% din traficul total de pe dispozitivele mobile, pe când sistemul iOS a adus 20.5%.


Mobile-ul nu a atras doar un număr mare de vizite, ci și o creștere semnificativă a numărului de comenzi, cu peste 148% față de anul precedent. În total, o treime dintre comenzile eMAG din 2016 au provenit de pe dispozitive mobile.  

Pe vârste, datele arată că 48,4% dintre utilizatori au între 25 și 34 de ani, categorie urmată de cei între 35 și 44 de ani (28,5%). De asemenea, cei mai mulți clienți care au accesat site-ul eMAG de pe dispozitivele mobile sunt din București – Sectorul 6, Constanța, Cluj, urmate de Timiș, Iași, București – Sector 1, Ilfov, Prahova, Brașov și București – Sector 2.

În topul celor mai cumpărate categorii de produse se numără cele pentru copii (cu o pondere de 4,7%), home&deco (3,7%) și produsele de beauty (3,3%), urmate de electrocasnicele mici, electrocasnicele mari, accesoriile pentru telefoane și telefoanele mobile.

 

12

One Response

  1. Marian
    January 23, 2017

Write a response