Despre telefonul copilului, Orange şi Vodafone!

Buna ziua,

Prin Fundatia noastra, sustinem numeroase initiative din zona protectiei copilului, fiind, de 15 ani, un partener de incredere pentru sute de organizatii non-guvernamentale din Romania. In afara programelor proprii, suntem deschisi sa sustinem si alte initiative care sunt cu adevarat utile beneficiarilor. Tocmai de aceea, Vodafone a reanalizat participarea sa in cadrul proiectului Telefonului Copilului. Pana in prezent, nu am primit un raspuns la propunerea trimisa inca de anul trecut catre compania initiatoare.

Va multumim,

Echipa PR Vodafone Romania

 

La Orange sustinem utilizarea telefonului mobil intr-un mod constructiv si sigur pentru cei mici, iar initiativa Asociaţiei Telefonul Copilului raspunde acestei preocupari. De aceea, proiectul ne este cunoscut, iar demersurile pentru oferirea accesului clientilor Orange la numarul 116111 au fost demarate. In acelasi timp, responsabilitatea gestionarii numerelor nationale pentru serviciile cu caracter social apartine companiei care a initiat proiectul si careia i-au fost alocate. Astfel, oferirea accesului la Telefonul Copiilor pentru clientii Orange este conditionata si de disponibilitatea companiei partenere de a negocia, intr-un timp optim, termenii contractuali care vor sta la baza acestei colaborari. Astfel, indata ce va fi incheiat parteneriatul mentionat mai sus, abonatii si utilizatorii cartelelor prepay Orange vor putea utiliza numarul 116111 in mod gratuit. –  departamentul de PR al Orange România

 

Săptămâna trecută am avut ocazia să povestesc un pic despre Telefonul Copilului chiar cu cei implicaţi direct în asociaţie. Eu am fost invitat să fac parte din juriul unui concurs lansat copiilor de şcoală primară cu tema “Aventuri din vacanţa mare”.

Ca o paralelă, am avut bucuria să văd că încă există copii extrem de talentaţi, care scriu poezii sau compuneri sau desenează foarte frumos. De joi încoace eu am desenul ăsta ca fundal la telefon, atât de tare mi-a plăcut.

desen

Revenind la Telefonul Copilului acum, în timp ce adunam punctaje şi stabileam ierarhii, curios din fire am început să pun întrebări despre asociaţie, ce implică, dacă sunt copii care sună, ce fel de ajutor solicită şi aşa mai departe.

Astfel, am aflat că numai în prima jumătate de an au fost înregistrate aproape 50.000! de apeluri. Apeluri din cele mai diverse, de la abuzuri la copii care nu au cu cine vorbi şi voiau doar să spună o poveste sau o poezie cuiva! Am auzit unele poveşti de s-a ridicat părul pe mine. Un exemplu de poveste l-a scris foarte frumos Claudia pe blogul ei.

Pentru protecţia apelantului ( de cele mai multe ori copilul) apelurile catre Telefonul Copilului nu apar pe factură sau pe desfăşurător şi sunt gratuite. Dar doar din Cosmote şi Romtelecom. Nu pentru că cele două companii ar fi vrut să aibă exclusivitate ci pentru că Orange şi Vodafone evită ( sau refuză) să dea un răspuns clar propunerii celor de la asociaţie de a sprijini proiectul. Nu dau nici un motiv, răspunsurile sunt mereu afirmative dar nu se întâmplă nimic concret. Din păcate.

Şi spun din păcate, pentru că, de exemplu, în alte ţări primează interesul copiilor în faţa oricăror alte criterii. În Germania, cei de la T-Mobile au spus că suportă ei taxele pentru toţi! operatorii doar ca cei mici să beneficieze de serviciul de asistenţă gratuit.

Îmi e greu să cred că două companii precum Vodafone sau Orange ar fi greu împovărate de accesul gratuit către o linie specială.

Am scris articolul ăsta nu la rugămintea sau sugestia cuiva. Ci la văzul dezamăgirii din ochii celor de la Telefonul Copilului şi amărăciunea cu care povesteau despre asta.

5

3 Responses

  1. Echipa PR Vodafone Romania
    October 24, 2013
  2. Vodafone
    October 23, 2013
  3. stefan
    October 21, 2013

Write a response