Despre etică, marketing, campanii şi păreri!

A fost azi un pic de agitaţie pe twitter referitoare la campania #haisămâncămîmpreună. Au sărit nişte oameni în sus că e naşpa, că nu e etic să promovezi produse care nu sunt tocmai ok şi care pot afecta sănătatea fiecăruia la un moment dat.  Că săracii adolescenţi care se lovesc de campanie vor muri în cele mai crude feluri dacă se lasă influenţaţi de mesajul ăsta. Într-un mod mai delicat sau mai agresiv, fiecare după stil.

Aici sunt 3 chestii care le scapă acestor oameni :

– e o campanie de promovare derulată de un brand. Nu poti interzice unui brand să se promoveze decât printr-o lege, vezi industria tutunului. Aşa că vă invit la petiţii.

– ai posibilitatea de a bloca un # (hashtag) care te deranjează sau să dai unfollow oamenilor care postează.

– nu poţi interzice cuiva să îi placă şi să promoveze un brand sau un produs doar pentru că tu nu eşti ok cu el. E un comportament totalitarist ăsta şi parcă ne băteam cu pumnii în piept că noi nu suntem comunişti, nu?

Nici mie nu îmi place Coca-Cola. Dar deloc. Acum 5 articole scriam că sunt fan Pepsi oricând şi oriunde. Ba mai mult de atât, am şi făcut ceva mişto pe #haisămâncămîmpreună la începuturile campaniei. Dar asta nu mă opreşte să nu fiu de acord cu cei care se dau sfinţi evanghelişti şi militează pentru bună-starea celor din jur, uitând probabil că la un moment dat s-au asociat la rândul lor cu brand-uri care nu sunt curate ca lacrima.

Şi ca să îi răspund punctual lui Alex care m-a acuzat voalat că am raţiunea orbită de banii celor de la Cola, nu Alex, nu am făcut şi nici nu o să fac vreodată vreun lobby plătit pentru ei. În cazul de faţă apăr doar o campanie derulată de un brand. Putea fi oricare altul în spate.

7

8 Responses

  1. IanculescuHimself
    March 29, 2013
  2. alex
    March 28, 2013
    • Andrei
      March 28, 2013
      • alex
        March 28, 2013
        • Andrei
          March 28, 2013
      • alex
        March 28, 2013
        • Andrei
          March 28, 2013
          • alex
            March 28, 2013

Write a response