De ce trebuie să facă brandurile educație în social media?

Miercuri a făcut kaufland o glumă pe social media. Că e bună, că e sexistă, că e de autobază, deja nu mai contează. Mi-a plăcut de ei că au avut curaj, că nu au dat în spate, nu există nici un argument atât de solid încât să-i punem la zid. Au avut și un comeback la campanie, dar deja se dusese.

Toate bune și la locul lor până a început social media să explodeze pe subiect și să pună kaufland la zid, cum că asta nu mai e abordare corectă și ar trebui sancționați nu știu cum. Citisem un comentariu excelent, nu mai știu la cine, care zicea cam așa „abia aștept să-i văd pe ăia care merg 5 km până la alt magazin pentru că boicotează kaufland”

Așa cum zice foarte bine și Vali, e doar o reclamă.

Mie nu-mi e clar altceva: de când trebuie brandurile să fie active moral și corect politice și să facă educație prin social media, când pentru toate, social media este un canal de marketing sau/și sales? De ce nu putem lua lucrurile ca atare și să mergem mai departe? 

Aici se aplică iar regula dublului standard de la noi: pe la toate conferințele se bate apa în piuă cu creativitatea și curajul pe care trebuie să le aibă companiile, să abordeze teme noi și să iasă din zona de confort pentru a rupe ritmul cu competiția, dar când apare câte o d-asta sărim toți ca arși, că vai, nici n-am mâncat, nici nu ne pute. 

Ne luăm prea tare în serios și discuția poate fi dusă la nivel granular, cu contextul social, pentru ce tip de persona au ales să comunice în social și cam cât de mare e bula clienților lor vs bula revoltaților de pe social media care ar putea viraliza frumos postarea.

În rest, altă furtună în pahar, peste 2 săptămâni nu va mai ști nimeni de ea.

 

27

6 Responses

  1. Dana
    August 31, 2017
  2. Some User
    August 18, 2017
  3. cnusi
    August 18, 2017
  4. Malin
    August 18, 2017
  5. Dorian
    August 18, 2017
  6. Simona
    August 18, 2017

Write a response