De ce nu trebuie să fii perfect în social media

S-a creat în ultima vreme ( câțiva ani) mitul perfecțiunii brandurilor în mediul online. Trebuie să ai un digital print impecabil, să fii frumos, să fii corect, să fii fără de cusur. Să faci numai ce este corect, să nu riști nimic, să nu te bagi în controverse, să fii cel mai echilibrat.

Trebuie să ai content bun ( același content de care vorbim toți dar prea puțini știu cum să-l facă), trebuie să fii activ, să răspunzi la comentarii, să creezi o comunitate și mai adăugați voi chestii pe care trebuie să le bifăm în digital ca să putem fi puși într-un top la final de an.

Partea nasoală apare când astea de mai sus vin la pachet cu o realitate nu la fel de bună în offline.

Când ai ( sau n-ai) un departament pus la punct de customer care sau client service, când serviciile de garanție și retur sunt deficitare, când partea de service e praf, e greu să-i explici clientului că ești mișto în social media.

Aici ar putea crede lumea că bat apropo către Fan Curier, dar nu sunt singurii care sunt în situația asta. Vorbim și de firme de curierat și de branduri de telecom și de magazine online sau companii de retail. Doare tare când stai mai mult de 30 de minute la telefon ca să apuci să prinzi pe cineva de la cască și doare și mai tare când în astea 30 de minute vezi în timeline cât de cool e compania aia cu care ai tu probleme.

E greu să justifici lipsa de eficiență din offline, unde doare cel mai tare, prin acțiuni mișto de social media. Da, e frumos să ai, dar e mai frumos să prioritizezi și să acționezi în consecință.

Știm cu toții cadența cu care se răspândește un feedback negativ versus unul pozitiv. Lumea caută, abia așteaptă să mai crucifice un baban în piața publică.

În loc să facem perfect într-o singură parte și dezastru prin altele, nu mai bine încercăm să fim echilibrați și să ne întâlnim la mijloc, digital cu offline?

25

No Responses

Write a response