De ce nu aș renunța prea ușor la contentul scris

O dată pe an revine în peisaj discuția cu bugetele de marketing, cum se împart banii și cum influencerii iau tot grosul banilor, pentru instagram și youtube, iar cei care crează content scris, bloggeri și publisheri, iau din ce în ce mai puține campanii în direcția asta. Zice Alex aici că e o bătălie pe views unde bloggerii nu au nici o șansă.

Într-adevăr, e o bătălie pe views atâta timp cât ele sunt intepretate ca atare și atât. Nu aș spune din amatorism ci din superficialitate și comoditate. Dă bine într-un excel să ai 1.000.000 de views pe o campanie decât 1000 de clickuri pe link. Aici se vede lipsa de strategie post-campanie.

Data is the new fuel, zice o vorbă de la americani. Toată lumea recomandă să colectăm datele cu cap, GDPR încearcă să reglementeze colectarea asta, Google pare să se replieze elegant, cumva, toată lumea se bate pe o bucată din share of time-ul consumatorului final. Fie că prin video, poze, story-uri sau text.

Problema cu primele trei enumerate este indexarea în google. Volatilitatea mediului nu permite indexarea, decât dacă utilizatorul caută direct în youtube ce îl interesează. Ceea ce este foarte puțin probabil, mai ales dacă ne gândim la zona serviciilor, livrare de mâncare, cumpărături online, reparații auto/electronice/diverse, E complicat să acoperi zona video cu livrare de pizza, de exemplu.

Dacă vorbim de stories, contentul dispare în 24 de ore, deci nu știu cât de mult te ajută pe long term.

Atâta timp cât google va indexa text, zona de search va fi principala acțiune din ecosistem, trebuie să ai în vedere o strategie de brand protect și de content text, care să ajute un pic la seo, atâta cât mai este el posibil.

Revenim la cele trei funneluri dintr-o campanie de comunicare/ marketing digital: awareness, consideration și conversion.

E bine să faci tamtam în toate mediile de comunicare, pe toate canalele și să fii activ all across the web, să te faci cunoscut, să semnalizezi prezența brandului și a serviciilor/beneficiilor livrate. Apoi, când începi să rafinezi funnelul și ajungi la consideration, e bine să comunici reasons to believe, să ai un mesaj mai precis și mai concis, ca mai apoi, în zona de conversie să fie cât mai ușor de finalizat procesul. Și vorbesc de conversie ca acțiune, nu ca vânzare propriu-zisă.

Conversia poate fi o abonare la newsletter, mai mult de 2 minute petrecute pe site, click către un link, vizualizare de produs sau orice altă valoare care este considerată necesar de urmărit.

E foarte important să alegi inspirat canalele pentru fiecare funnel și mesajele distribuite acolo. Și e foarte important ce rămâne peste campanie, după ce ai încheiat-o. Legenda spune că o campanie de succes este aia care în care, după ce campania a luat final, ești mai sus decât punctul de unde ai plecat. Indiferent care ar fi indicatorii măsurați.

 

Long story short, textul rămâne, textul se indexează, textul ajută brandul tău să existe în istoria internetului și să nu se piardă în timeline-uri, în algoritm sau în vizualizări care dispar în 24 de ore.

Până când procesul de indexare nu se va schimba radical, nu cred că e cazul să discutăm despre moartea textului. Putem discuta despre superficialitate, comoditate sau neînțelegere, dar nicidecum despre moartea textului. Sau a blogurilor. Sau a publicațiilor online. Cel puțin din perspectivă comercială.

 

Author: andrei

i was here first

7 thoughts on “De ce nu aș renunța prea ușor la contentul scris”

  1. Totul depinde de volatilitatea produsului la care se scrie text. Dacă durata lui de viață este scurtă va trebui obținut impact inflamabil, ca focul de paie. Pentru valori pe termen mediu sau lung, referințele trebuie descoperite și mai târziu.
    Nu cred că textul poate fi înlocuit de imagine, video va completa doar un articol.

  2. Sa sustii ca orice mediu nou o sa omoare textul e absurd. Dupa logica asta ar fi trebuit sa nu se mai printeze nici o carte si sa moara toate ebook readerele cand a aparut Audible si totusi…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *