Customer care?

Fratilor, pe mine ma enerveaza la culme modul in care sunt tratati clientii la noi. Inca nu reusim sa depasim , din punct de vedere mental, perioada in care clientul era un bou care statea la coada si omul din spatele ghiseului/tejghelei/tarabei era sef. Atunci se mergea pe premiza de : “ nu are unde sa se duca in alta parte, asa ca da-l dracului!”.

Acum, desi traim intr-o piata libera, unde concurenta este acerba si companiile se bat cu pumnul in piept ca pentru ei se aplica intocmai dictonul : “clientul nostru, stapanul nostru!”, situatia nu s-a schimbat foarte mult. Si clientul e important pana il prinzi cu carligul de nas cu un contract. Ca dupa aia, nu mai are ce sa faca, contractul e semnat, nu-I convine asta e. Daca vrea sa plece de la noi trebuie sa plateasca o suma prevazuta intr-o clauza din contract. Majoritatea contractelor nu se pot denunta unilateral. Dar asta e alta poveste. Singura parghie legala a clientilor este OPC-ul care nu face mare lucru. Amenzile sunt suportabile. Ar mai fi actionarea in judecata, dar nu foarte multi isi permit si nu foarte multi castiga.

Revenind la subiect, vad tot mai multi oameni nemultumiti fie de calitatea serviciilor pe care ar trebui sa le primeasca, fie de produsele pe care le primesc, fie de atentia pe care o acorda o companie clientilor sai. In ultima perioada vedem cum toata lumea e nemultumita de politica preturilor la carburanti. Petrolistilor e greu sa le dai in cap si nu asa trebuie protestat daca vrei sa schimbi ceva. Dar despre asta am scris acum cateva zile. Cu bancile si cu serviciile de telecom mai au probleme la fel de multi oameni. Comisione mari, servicii de proasta calitate etc. Pana si la carciuma ne speriem de ce ne asteapta din partea celui care ne serveste si ajungem sa ridicam normalitatea la rang de effort deosbit. De cate ori nu ati lasat bacsis mai mare doar pentru ca “ a fost ok”? Adica nu v-a tratat cu spatele , nu v-a lasat sa asteptati cu zecile de minute pana sa va ia comanda si sa va aduca nota si nu v-a vorbit in doi peri. Eu am facut asta de multe ori, desi “a fost ok”-ul asta e in job description. Asta e normal sa faca si pentru asta isi ia si bani.
Inca nu avem educatia necesara pentru a alege bine si inteligent. Nu stim sa ne informam suficient. Nu stim sau nu vrem sa citim un contract, lucru care dureaza 2 minute si te poate scapa de neplaceri ulterioare. Dupa ani si ani de luat tepe una dupa alta, inca mergem pe incredere.
Companiile vor continua sa nu dea doi bani pe clienti atata timp cat si clientii vor continua sa le treaca pragul fara nici o problema.

13

One Response

  1. angelo
    January 25, 2011

Write a response