Cum trebuie să te comporţi la volan?

Articol din categoria: atitudini

Am să scriu câteva reguli elementare de conduită la volan, mai ales în situaţii dificile, cum ar fi poleiul, ceaţa, ploaie sau zăpadă.

Încep de la premisa că toată lumea are cauciucuri de vară, doar nu o să ne apucăm să schimbăm cauciucurile doar pentru că aşa zic unii  din guvern.  Şi pe lângă gumele de vară, avem cu toţii capete de centură cumpărate de la semafor, ca să păcălim senzorul de centură, da?  Mai trebuie avut grijă şi cum ne comportăm cu maşina pe gheaţă şi polei. În nici un caz frână de motor, oprirea să se facă doar cu frână de picior, călcată până la fund.

Ah, şi decât să  uitaţi cumva farurile aprinse când coborâţi din maşină, mai bine le lăsaţi stinse.

Glumesc, desigur. Cele spuse mai sus sunt o parte din problemele pe care le întâlnim în traficul nostru de toate zilele. Nu contează că :

”Dintr-un milion de români, circa 110-120 îşi pierd viaţa pe şosele în fiecare an, arată statisticile Poliţiei Rutiere. În Marea Britanie, una dintre ţările care reuşesc să ţină sub control numărul accidentelor, mor pe şosele circa 15-20 persoane la milionul de locuitori.”

sau că :

 

“România deţine recordul negativ al morţilor pe şosele. Faţă de Marea Britanie sau Suedia, la noi mor
de 6-7 ori mai mulţi oameni la milionul de locuitori în accidente rutiere. Românii mor la vârsta de 36-
37 de ani, în medie, vârstă la care ar mai fi avut multe de făcut. Dăm vina pe drumurile proaste, însă
nu acesta este motivul, ci faptul că în şcolile de şoferi nu suntem învăţaţi reguli de bază ale conducerii
defensive, care ne pot salva viaţa”

Ne place, din păcate, să abordăm problema conducerii defensive cu atitudinea : „N-are cum să mi se întâmple mie, e ok!”. Dar nu trebuie întotdeauna să fie vina ta. E de ajuns să fie vina altcuiva şi să îţi pară rău ulterior pentru că nu ai fost un pic preventiv în trafic.

Cele doua citate de mai sus îi aparţin lui Titi Aur şi sunt extrase dintr-un curs de conducere defensivă, curs pe care îl pot primi toţi cei care încheie online o poliţă de asigurare de pe  RCA Ieftin. De asemenea, DVD-uri cu acest curs de conducere defensivă se mai pot câştiga în fiecare zi  şi pe pagina lor de facebook.

 

Eu pun la bătaie 3 astfel de DVD-uri, celor 3 oameni care îmi spun cum i-a ajutat pe şosele conduita preventivă şi de când au adoptat acest stil.

7 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    1. mentin distanta fata de masina din fata mea, mai ales cand merg in afara localitatilor
    2. folosesc frana de motor cand franez, iarna mai ales
    3. ma uit frecvent in oglinzi sa vad ce se intampla si in spate. La fel, tot timpul incerc sa vad si dincolo de cel din fata mea
    4. nu plec cu geamurile inghetate la masina

    Ar fi multe de spus. Sincer, condusul preventiv l-am adoptat de cand am copii. Si inainte eram atent, dar acuma is mult mai focusat la ceea ce fac la volan.

    • #2 Comentariu nou

      Subscriu si as mai completa cu urmatoarele:

      – La punctul 1 http://en.wikipedia.org/wiki/Two-second_rule verifica-te din cand in cand in trafic si in scurt timp iti formezi reflex.

      – La punctul 3, pe cat posibil, evita sa stai in spatele unui camion sau al unei dube, pentru ca-ti reduce vizibilitatea. Daca esti fortat de imprejurari, pastreaza distanta.

      – Punctul 2 pica daca ai cutie de viteze automata, insa nu calca niciodata frana pana blochezi rotile, e cel mai prost lucru pe care-l poti face pe carosabil alunecos.

      – Atunci cand cel din spatele tau sta mult prea aproape de tine, cel mai sigur este sa nu mai accelerezi si sa lasi masina sa curga, eventual te va depasi cand ajungi la 40Km/h. Frana de atentionare (calcata usor) nu o pricep majoritatea dintre ei, eventual unii o considera o provocare.

      – Daca te simti zmeu si crezi ca tie nu-ti vin bine regulile astea, iti recomand un tratament cu filme de genul asta http://www.liveleak.com/view?i=2b3_1356705537 si o sa vezi ca multi o patesc fara sa aiba alta vina in afara faptului ca nu au condus preventiv.

      – Nu faceti copii.

  2. #3 Comentariu nou

    Pot sa spun ca am fost norocos si am avut un instructor norocos de la care am invatat ce inseamna frana de motor chiar si vara (nu de putine ori am fost apostrofat de batrunul meu ca fac frana de motor si vara), ce inseamna masina fara servo si abs.

    Am invatat ca daca am grija de masina si aceasta are de mine. Incepand cu uleiul si terminand cu un bec de semnalizarea , toate conteaza.

    Dar sa revin la cum , conducerea preventiva m-a salavat. Chiar si in oras sunt destui cretini pe care trebuie sa ii eviti, insa am fost fericit ca am fost atent la neatentia altuia initial chiar recent cand , depasind o coloana de masini, un nene a decis ca vrea sa se urce pe mine. Nu mai vorbesc despre cazurile in care vitejii cu masini scumpe depasesc fara a mai conta daca vine ceva din fata.

  3. #4 Comentariu nou

    N-am un exemplu de „cum m-a salvat conduita preventiva”, va spun, in schimb, cum am devenit „ultimul bun samaritean”… In ajunul Craciunului am gasit la aprox 20 km de Calarasi o familie inghetata intr-o masina defecta… Am oprit si m-am oferit sa-i tractez pana in oras, dar IDIOTUL a uitat ca este legat de mine cu o sufa si, intr-o intersectie, a virat la stanga!!! Imaginati-va restul…

    • #5 Comentariu nou

      ahahahahahaaaaa:))))

  4. #6 Comentariu nou

    Acum rad si eu…, mi-am pus dintii… 🙂 Cei „cazuti” in intersectie au devenit… brelocuri 🙂

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.