Costuri care pot fi evitate

Articol din categoria: mișto


Mi-am permis sa scriu cateva sfaturi pe care sa le urmati cand ajungeti la banca si va deschideti un cont cu sau fara card, pentru a scapa de eventualele neplaceri care pot aparea legat de comisioane si taxe.

De la inceput trebuie sa stabilim ca orice produs pe care ti-l ofera orice reprezentant al bancii are un cost. Fie ca vorbim de un simplu cont curent, card sau vreun produs de home/mobile banking costa.

Asa apar primele neclaritati si nemultumiri ale clientilor. De ce apar cu datorii in baza de date a bancii daca ei nu au folosit niciodata contul. Raspunsul e simplu: pentru ca exista un comision de intretinere al contului care se administreaza lunar. Cu cardurile este fix aceeasi poveste numai ca aici mai apare una: reinnoirea automata a cardului atunci cand acesta expira. Foarte multa lume se declara profund indignata de acest lucru invocand nesimtirea bancii care nu i-a intrebat daca doresc efectuarea operatiunii.

Unele banci au ales sa comprime in pachete mai multe produse bancare care sa iti ofere si cont curent, card, asigurare, servicii de internet/mobile banking la costuri mult reduse fata de achizitia individuala a produselor respective. La prima vedere suna foarte bine si pachetele devin mult mai usor vandabile. Nu conteaza daca ai nevoie sau nu de un produs, daca e ieftin e bine venit. Numai ca, de cele mai multe ori, in momentul in care doresti sa renunti la aceste pachete de servicii apare un comision de inchidere care e destul de costisitor.
Aici apar alte nemultumiri din partea clientilor care aproape intotdeauna spun ca nu au stiut sau ca le-a fost ascuns acest lucru.

Intotdeauna in cazul in care se depune o reclamatie impotriva bancii sau a consilierului care a vandut produsul respectiv, nu clientul va castiga atat timp cat exista semnatura lui pe formularul/cererea de achizitie a produsului respectiv.

Problema se poate rezolva inca de prima data. Orice consilier/ofiter bancar este obligat sa inmaneze clientului un ghid de tarife si comisioane practicate de institutia la care lucreaza. Acolo se regasesc toate costurile pe care le implica orice produs al bancii respective. Dureaza maxim 5 minute sa treci o data cu privirea peste si te poate scapa de neplaceri ulterioare.

Inca 5 minute dureaza sa te uiti pe contractul sau formularul pe care il semnezi cand achizitionezi ceva de la banca. Poti sa compari ce scrie pe el cu ghidul de tarife si sa iti faci o idee asupra costurilor totale. Daca nu doresti ceva din ce se regaseste scris acolo, nu semnezi. Simplu, nu?

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Pentru ca acum o ora m-am intors de la BRD sucursala Academiei, pot sa-ti spun ca e simplu, dar chiar si simplul asta devine complicat cand intervin niste variabile. Sa-ti dau exemplul meu, despre care voi scrie si eu, pentru ca parca as mai vorbi cu domnul de la BRD care ma suna sa-si ceara scuze dupa ce citeste un articol scris pe negativ in ceea ce ii priveste.

    Eu m-am dus azi pentru o operatiune relativ simpla, sa zicem. Folosesc cardul BRD doar pentru ca primesc bursa pe el. Azi am vrut sa transfer niste bani intr-un cont si pentru ca nu am activat nicio optiune de internet banking (pentru ca nu folosesc cardul de la ei decat sa primesc bani pe el) sa vezi complicaciune.

    Imi spune tipa, aaa, pai nu poti sa transferi de aici ca ti-ai facut cardul la Amzei, doar de acolo poti. Dar uite, iti dam noi optiunea asta si iti vindem si cardul asta de student-angajat care uite ce beneficii minunate are. Imi baga sub nas un pliant, il citesc, ok zic eu, comision? Aaa, pai e la fel ca celalalt pe care-l ai deja, doar ca ai internet banking. Imi da sa semnez si imi zice sa-i scriu pe fata ca am fost pusa la curent cu toate comisioanele si tarifele. Si o mai intreb o data si imi zice ca da, ca e un comision de 4 lei pe luna bla bla. Imi zic eu, ok, si asa imi scot banii toti o data si o sa-mi inchid contul ca ma costa doar 5 euro.

    Si imi zic in sinea mea, gata, am scapat. Dupa care duduia imi spune ca vezi Doamne eu le-am dat alta adresa de mail cand am facut cardul. Ii spun ca nu o mai folosesc pe aia. Imi spun ca aaa, pai in cazul asta stai sa vedem cum rezolvam. Si imi da o foaie sa fac cerere sa-mi treaca alta adresa de mail. Eram wtf? Cerere in era 2.0? La o banca ce se vrea pozitionata pe tineri?

    Scriu si cererea, trecusera 30 de minute de cand intrasem in banca.

    Si nu mare mi-e mirarea cand domnisoara imi spune, dupa ce eu ii spusesem ca am nevoie de cea mai rapida solutie de a transfera niste bani, ca stiti, de fapt banii puteti sa-i transferati abia diseara…Si mi-a pus capac.M-am suparat, mi-am luat foile cu mii de explicatii si am plecat.

    Si acum intreb eu. Simplu, nu?

    Sfat: folositi ING.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.