Costuri care pot fi evitate


Mi-am permis sa scriu cateva sfaturi pe care sa le urmati cand ajungeti la banca si va deschideti un cont cu sau fara card, pentru a scapa de eventualele neplaceri care pot aparea legat de comisioane si taxe.

De la inceput trebuie sa stabilim ca orice produs pe care ti-l ofera orice reprezentant al bancii are un cost. Fie ca vorbim de un simplu cont curent, card sau vreun produs de home/mobile banking costa.

Asa apar primele neclaritati si nemultumiri ale clientilor. De ce apar cu datorii in baza de date a bancii daca ei nu au folosit niciodata contul. Raspunsul e simplu: pentru ca exista un comision de intretinere al contului care se administreaza lunar. Cu cardurile este fix aceeasi poveste numai ca aici mai apare una: reinnoirea automata a cardului atunci cand acesta expira. Foarte multa lume se declara profund indignata de acest lucru invocand nesimtirea bancii care nu i-a intrebat daca doresc efectuarea operatiunii.

Unele banci au ales sa comprime in pachete mai multe produse bancare care sa iti ofere si cont curent, card, asigurare, servicii de internet/mobile banking la costuri mult reduse fata de achizitia individuala a produselor respective. La prima vedere suna foarte bine si pachetele devin mult mai usor vandabile. Nu conteaza daca ai nevoie sau nu de un produs, daca e ieftin e bine venit. Numai ca, de cele mai multe ori, in momentul in care doresti sa renunti la aceste pachete de servicii apare un comision de inchidere care e destul de costisitor.
Aici apar alte nemultumiri din partea clientilor care aproape intotdeauna spun ca nu au stiut sau ca le-a fost ascuns acest lucru.

Intotdeauna in cazul in care se depune o reclamatie impotriva bancii sau a consilierului care a vandut produsul respectiv, nu clientul va castiga atat timp cat exista semnatura lui pe formularul/cererea de achizitie a produsului respectiv.

Problema se poate rezolva inca de prima data. Orice consilier/ofiter bancar este obligat sa inmaneze clientului un ghid de tarife si comisioane practicate de institutia la care lucreaza. Acolo se regasesc toate costurile pe care le implica orice produs al bancii respective. Dureaza maxim 5 minute sa treci o data cu privirea peste si te poate scapa de neplaceri ulterioare.

Inca 5 minute dureaza sa te uiti pe contractul sau formularul pe care il semnezi cand achizitionezi ceva de la banca. Poti sa compari ce scrie pe el cu ghidul de tarife si sa iti faci o idee asupra costurilor totale. Daca nu doresti ceva din ce se regaseste scris acolo, nu semnezi. Simplu, nu?

8

One Response

  1. Raluca Duta
    April 7, 2011

Write a response