Cât costă să fii online și de ce?

Ieri am avut o discuție cu cineva care voia un pic de consultanță în zona de online/social media. Voia să crească un brand personal, să atingă mai ușor un public țintă pe care îl vâna.

Discuția a mers relativ bine până am întrebat de ce buget dispune. Moment în care a respirat un pic mai greu și mi-a zis că nu are buget, că vrea doar o pagină de facebook și atât.

Ei bine hai să spunem câteva lucruri care cred că ne-au scăpat până acum, bănuind că detaliile astea sunt știute de toată lumea.

Facebook costă. Dacă vrei să îl folosești pentru altceva decât pentru profilul personal și chating, te costă. Mesajele tale, de pe pagină, sunt afișate organic ( adică gratuit) pe baza unui algoritm.  Care algoritm afișează organic mesajul tău la doar vreo 6% din oamenii care ți-au dat like.

Pentru restul există ad-uri. Adică reclame. În care trebuie să bagi bani. În funcție de obiectivele setate, bugetul poate fi mai mare sau mai mic. Eu acum derulez o campanie de strângere de like-uri pe o nișă aglomerată și mă costă cam 0,6 lei un like.

Ideea că e ieftin sau gratis pe internet a început să pice de mult, de câțiva ani. Pentru că, ai următoarele costuri:

  • te costă banii pe care îi bagi în facebook/google
  • te costă un om care să le facă profi pe cele de mai sus
  • te costă un site/blog bine făcut
  • te costă o persoană care să îți facă o strategie
  • te costă un fotograf
  • te costă un pic de PR.

Și toate astea de mai sus pentru a exista cum trebuie pe net și a avea o prezență decentă online.

Cât? Cât trebuie. Nu milioane, nu sute de mii. Dar un pic de efort e necesar.

De ce? Pentru că facebook și google sunt niște instrumente care te ajută să atingi potențiali clienți. Și e normal să coste, e un serviciu. Și ai avantajul transparenței totale, pentru că în online totul e măsurabil.

14

5 Responses

  1. Malin
    July 3, 2016
  2. Cătălin Corozanu
    June 19, 2016
  3. Andreea
    June 18, 2016
  4. Ciprian
    June 18, 2016
    • Andrei
      June 18, 2016

Write a response