De ce confundăm mall-ul cu outlet-ul?

Românului îi place să dea bani puțini cât mai des în loc să ia ceva mai scump dar care să dureze, asta știm deja. Pe lângă asta, suferim de paranoia că toată lumea din jurul nostru vrea să ne păcălească, să se îmbogățească pe spatele nostru. Antenisme 3 și mihaigâdisme salvatoare de națiune.

Mi se pare totuși nasol că și generația mea sau cei mai tineri, tot așa gândesc.

Văd tot felul de impresii și de plângeri la adresa mall-urilor deschise, că sunt scumpe produsele de acolo. Cel mai recent episod fiind ieri, când am pus eu o poză de la Park Lake și a sărit lumea să se plângă de prețuri. Nu înțeleg de ce, pentru că mi-am luat o pereche de Vans și o cămașă de la Colin’s cu aproape vreo 100 de lei mai jos decât dacă le-aș fi luat de pe site sau din alt magazin.

Nu înțeleg de ce avem pretenția la branduri să aibă în mall preț de outlet. Nu înțeleg de ce și de când nu mai avem percepția valorii unui produs.

Nu mă prind cam care sunt benchmark-urile la care ne raportăm: dragonul roșu, IDM, piața Obor? Comparăm Adibas cu Adidas și vedem că primul e mai ieftin cu 250 de lei, deci cel din urmă trage spuza pe sudoarea frunții noastre?

Am o altă problemă cu așa zilele outlet-uri de la noi. Acolo da, e o problemă. M-am păcălit de vreo două ori să merg la Fashion House în perioade de soldare masivă și să văd că produsele de acolo sunt mai ieftine cu 10-20 de lei față de cele din mall-uri, deși erau etichetate cu -70%. Acolo putem țipa, mai ales dacă am văzut și pe afară ce înseamnă un outlet pe bune.

Revenind. Magazinele din mall-uri nu au cum să fie cele mai ieftine. Au cheltuieli, au marjă de profitabilitate, au multe bătăi de cap. Nu mergi în mall cu așteptarea să cumperi cu 100 de lei un portbagaj de haine.

Altfel, e destul de simpatic ParkLake, doar că mi se pare cam întunecat și un pic cam înghesuită aleea de la intrare. Altfel, mă bucur că au terasă la Gloria Jeans și poți intra direct din parc în ea.

 

19

No Responses

Write a response