De la client pentru client, despre relația cu bloggerii

Articol din categoria: andreiu

Am vreo câțiva ani de blogging și aproape la fel de mulți ani de lucrat cu bloggerii, pentru companiile la care am prestat sau încă prestez. Primesc briefuri și dau briefuri. Unele mai bune, altele mai slabe, că nu pot fi toate perfecte și la locul lor mereu. Cred că unul dintre avantajele mele în poziția de client este că știu și înțeleg foarte bine cealaltă parte și încerc să fac lucrurile cât mai simple și clare pentru ei.

Nu pot ascunde însă că mă apucă nervii când primesc un brief în care mi se indică clar ce ton of voice să am, ce abordare, ce formulări să folosesc, ce unghi de abordare și așa mai departe.Sau se intervine de 10-12 ori pe un text până îi place clientului.  De cele mai multe ori renunț la colaborarea respectivă.

De ce? Pentru că în momentul în care tu, client, alegi să lucrezi cu bloggerul X sau Y tu trebuie să știi deja dacă stilul lui ți se potrivește. Și dacă mesajul pe care vrei să îl transmiți tu este în concordanță cu ce transmite el acolo.

Pentru că tu cumperi un instrument de promovare, instrument care s-a dezvoltat și a crescut în ani de zile tocmai pentru că are un element de diferențiere. Stil, abordare etc. Nu este nici normal nici indicat să vii să intervii tu în stilul său. Dacă nu se potrivește, aia e, e plină piața. Ai de unde alege încât să fie relevanță.

Am scris articolul ăsta pentru că am primit zilele astea probabil cea mai mișto specificație într-un brief :

Observatii:

– Textele vor fi foarte naturale si scrise in stilul lui Andrei Cismaru

 

Semn că cineva undeva ( știu unde și cine dar păstrez pentru mine) a înțeles. Ceea ce îmi doresc să văd mai des 🙂

 

6 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Același lucru îl întâmpin și eu. Ba mai mult mi se indica uneori să mi se ceara sa repet anumite expresii incorecte gramatical de mai multe ori. Chestia este ca am prea mare nevoie de bani si accept si asta. cu 20 lei/articol ce calitate sa dai?

  2. #2 Comentariu nou

    ipu, dacă alegi varianta cu 20 de lei… greu de crezut că vei reusi sa iesi din zona asta. 🙂

  3. #3 Comentariu nou

    @Ipu @Marius la 20 de lei articolul mai contează calitatea? În special faptul că i se cere să scrie greșit gramatical? Așa cum a zis și Andrei, diferențierea contează.

  4. #4 Comentariu nou

    binging… binging… binging…

  5. #5 Comentariu nou

    Marius Cucu pentru mine 200-300 contează dar în felul acesta pierd potențiali clienți mai valoroși!
    Iata exemple de greseli „scaune masaj pret”, „scaune masaj ieftine”

  6. #6 Comentariu nou

    Eu zic ca s-au imbunatatit lucrurle vizibil in ultimii 2 ani, cam asa.

Adaugă reply - Damian Irimescu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.